Για το σχολικό έτος 2017-2018 οι
εκπ/κοί υπέβαλαν τις προτάσεις τους κατά τάξη, ως εξής:
Α
ΤΑΞΗ
ΔΙΔ ΕΠΙΣΚΕΨΗ - δράση
|
ΑΞΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΕΧΟΜΕΝΟΥ
|
ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις)
|
Έννοιες διαθεματικής προσέγγισης
|
||
Παγκόσμια
Ημέρα Διατροφής
υγιεινό
πρωινό στην τάξη μαζί με τους γονείς – πρόσκληση διατροφολόγου
|
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Οι ανάγκες του ανθρώπου
(καλές διατροφικές συνήθειες)
|
Να γνωρίσουν τη σημασία του πρωινού στη διατροφή
μας και της «παγκόσμιας ημέρας»
|
Επικοινωνία
- Αλληλεπίδραση -
(Αισθητική
Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Γλώσσα).
|
||
επίσκεψη
στο ταχυδρομείο
|
Μελέτη
Περιβάλλοντος: Αγαθά και κατανάλωση
Αγαθά και ανάγκες
Ο τόπος μου
|
Να γνωρίσουν το
«ταχυδρομείο» ως χώρο εργασίας
Να
γνωρίσουν τη σημασία της Παγκόσμιας Ημέρας Αποταμίευσης
Να
εκφραστούν δημιουργικά – καλλιτεχνικά (δραματοποίηση παραμυθιού του
ταχυδρομικού ταμιευτηρίου «ο κουμπαρούλης» / τα χρήματα δεν είναι για να τα
σπαταλάμε)
Να
δημιουργήσουν κουμπαρά τάξης
|
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση - Συνεργασία -
Σύστημα.
(Μελέτη περιβάλλοντος, Αισθητική
– θεατρική και Μουσική Αγωγή)
|
||
Περίπατος
στη γειτονιά του σχολείου
|
Μελέτη
Περιβάλλοντος: Η γειτονιά μου, Οι
άνθρωποι της γειτονιάς, Η ζωή στη γειτονιά,
Η γειτονιά και το περιβάλλον
|
|
(Μελέτη
περιβάλλοντος, Γλώσσα, Αισθητική – θεατρική και Μουσική Αγωγή)
|
||
(2/4) Ημέρα Παιδικού Βιβλίου: επίσκεψη στη
Δημοτική Βιβλιοθήκη
|
Γλώσσα (ενότητα 9 γλώσσα),
Κοινωνική
& Πολιτική Αγωγή - Μελέτη Περιβάλλοντος:
Πολιτισμός του
τόπου μας
|
Καλλιέργεια
φιλαναγνωσίας
Να προσεγγίσουν και να αναπτύξουν ενδιαφέροντα για τον πολιτιστικό
χώρο της Βιβλιοθήκης του τόπου στον οποίο ζουν.
Οργάνωση Έκθεσης
βιβλίου – Δράση με συγγραφέα
|
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση - Συνεργασία -
Σύστημα.
Μελέτη
περιβάλλοντος, Γλώσσα (πρόσκληση,
ανακοίνωση, αφίσα) Αισθητική και Μουσική Αγωγή.
|
||
18/5
- Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων – επίσκεψη σε Μουσείο Αρχαιολογικό Αγίου Νικολάου
/ Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου
|
Γλώσσα
Μελέτη
Περιβάλλοντος:
Πολιτισμός του τόπου μας
|
Να προσεγγίσουν και να αναπτύξουν ενδιαφέροντα για τους πολιτιστικούς
χώρους και τις λαϊκές παραδόσεις του τόπου στον οποίο ζουν.
Να
αποκτήσουν μια
αρχική εξοικείωση με
λεξιλόγιο σχετικό με
πολιτισμικά
στοιχεία του τόπου τους.
|
Πολιτισμός - Χώρος - χρόνος -
Μεταβολή
(Αισθητική
Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Γλώσσα).
|
||
Συμμετοχή σε Εθνικές και τοπικές επετείους και
γιορτές
|
Γλώσσα
/Μελέτη Περιβάλλοντος
Ευκαιριακές
ενότητες
|
Να εκτιμήσουν την αξία
των τοπικών, εθνικών, θρησκευτικών και
πολιτισμικών παραδόσεων.
Να εκτιμούν και να
σέβονται τις παραδόσεις και τις αξίες άλλων πολιτισμών.
Να εκτιμήσουν τη σημασία των τοπικών πολιτισμικών στοιχείων
στην πολιτιστική ανάπτυξη της πατρίδας τους.
|
Χώρος-χρόνος-
Παράδοση
Πολιτισμός
Επικοινωνία
Αλληλεπίδραση
|
||
Θεατρικές παραστάσεις
εκδηλώσεις καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών /
δραματοποίηση θεατρικών ρόλων -συμμετοχή σε εικαστικά δρώμενα κατά τη
διάρκεια της χρονιάς
|
Πολιτισμός -
κουλτούρα
|
Να γνωρίσει ο μαθητής
τις Εικαστικές Τέχνες, και να
τις απολαύσει μέσα από δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων, ώστε να
καλλιεργηθεί ως δημιουργός
και ως φιλότεχνος θεατής.
|
Σύνθεση – ισορροπία, Ρυθμός, Ιδέα, Πολιτισμός,
Παράδοση, Χρόνος, Μεταβολή, Εξέλιξη, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση, Μήνυμα,
Σύμβολο, Ομοιότητα – Διαφορά
|
Β ΤΑΞΗ
ΔΙΔ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
|
ΑΞΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΕΧΟΜΕΝΟΥ
|
ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
(γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις)
|
Εννοιες διαθεματικής προσέγγισης
|
Λαογραφικό
Μουσείο Λυχνοστάτης
|
Μελέτη Περιβάλλοντος: Αλληλεπίδραση
ανθρώπου-περιβάλλοντος
Ο τόπος που ζω -
Κύκλος ζωής και χρόνος
Πολιτισμός στην
ευρύτερη περιοχή
|
Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την αναζήτηση και ανάδειξη στοιχείων από το
λαϊκό πολιτισμό της ευρύτερης περιοχής στην οποία ανήκει η κοινότητά μας.
Να έρθουν σε επαφή με το λαϊκό πολιτισμό και την
Παράδοση της ευρύτερης περιοχής
|
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση - Χώρος – χρόνος
Μεταβολή
- Πολιτισμός - Διάσταση
|
Ενυδρείο Κρήτης
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης
|
Μελέτη Περιβάλλοντος: Φυτά και ζώα του τόπου μου
|
Να κατανοήσουν
τη σπουδαιότητα ορισμένων ζώων και ορισμένων φυτών στη ζωή μας.
Να κατατάσσουν
τα φυτά με βάση ορισμένα μορφολογικά χαρακτηριστικά.
Να κατατάσσουν τα ζώα με βάση τον
τρόπο πολλαπλασιασμού και τον τόπο που ζουν.
|
Σύστημα - Ταξινόμηση -
Λειτουργία
Προσέγγιση μέσα από Γλώσσα, Μαθηματικά, Αισθητική Αγωγή
|
Δήμος
Αγίου Νικολάου
|
Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή - Μελέτη
Περιβάλλοντος:
Η συνοικία /το χωριό μου (Η κοινότητά μου)
|
Να ενημερωθούν για την ύπαρξη της ποικιλίας των
υπηρεσιών που λειτουργούν στη συνοικία τους.
Να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που υπήρχαν
και υπάρχουν στη συνοικία τους και να συνεργαστούν για την αντιμετώπισή τους.
|
Επικοινωνία - Ομοιότητα-Διαφορά - Μεταβολή
Χώρος-χρόνος –
Αλληλεπίδραση. Προσέγγιση μέσα από Γλώσσα, Μαθηματικά, Αισθητική Αγωγή
|
Δημοτική
Βιβλιοθήκη
|
Γλώσσα,
Κοινωνική & Πολιτική
Αγωγή - Μελέτη Περιβάλλοντος:
|
Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας
Εξοικείωση στο να επισημαίνουν το συγγραφέα και τον τίτλο των βιβλίων & στο να χρησιμοποιούν την αναγνωστική του δεξιότητα ως γενική
δεξιότητα μάθησης (επιλογή πληροφοριακού υλικού από τη βιβλιοθήκη)
Να Ψυχαγωγηθούν με τα κείμενα και να τα
απολαμβάνουν ως ακροατές.
|
Επικοινωνία -
Αλληλεπίδραση - Συνεργασία -
Σύστημα.
(Μελέτη
περιβάλλοντος, Αισθητική και
Μουσική Αγωγή).
|
Μονάδα
Βοτάνων Βιοάρωμα
|
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Τα φυτά και ο άνθρωπος
|
Να αναγνωρίσουν τη σημασία τους
στην καθημερινή
διατροφή.
Να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα ορισμένων φυτών στη ζωή του ανθρώπου
|
Αλληλεπίδραση, χώρος – χρόνος, μεταβολή. Προεκτάσεις στα Εικαστικά, στη Φυσική, στην Τεχνολογία.
|
Λαογραφικό Μουσείο Αγίου Νικολάου/ Νεάπολης
|
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Ο πολιτισμός
του τόπου μας
|
Να αποκτήσουν μια πρώτη γνωριμία με τους
πολιτιστικούς χώρους και τις λαϊκές παραδόσεις του τόπου στον οποίο ζουν.
|
Πολιτισμός - Χώρος-χρόνος - Μεταβολή
|
Θεατρικές παραστάσεις εγκεκριμένες – εικαστικά δρώμενα
που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς
|
Πολιτισμός
- κουλτούρα
|
Να γνωρίσει ο μαθητής τις Εικαστικές Τέχνες, και να τις
απολαύσει μέσα από δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων, ώστε να
καλλιεργηθεί ως δημιουργός και ως φιλότεχνος θεατής.
|
Σύνθεση – ισορροπία, Ρυθμός, Ιδέα, Πολιτισμός,
Παράδοση, Χρόνος, Μεταβολή, Εξέλιξη, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση, Μήνυμα,
Σύμβολο, Ομοιότητα – Διαφορά
|
Γ ΤΑΞΗ
ΔΙΔ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
|
ΑΞΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΕΧΟΜΕΝΟΥ
|
ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
(γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις)
|
Εννοιες διαθεματικής προσέγγισης
|
|||
Λαογραφικό
Μουσείο Νεάπολης –
|
Μελέτη Περιβάλλοντος: Αλληλεπίδραση
ανθρώπου-περιβάλλοντος
Ο τόπος που ζω -
Κύκλος ζωής και χρόνος
Πολιτισμός στην ευρύτερη
περιοχή
Οικονομικές
δραστηριότητες στον τόπο μας
Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή / Μελέτη
Περιβάλλοντος:
Αλληλεπίδραση
ανθρώπου-περιβάλλοντος - Η συνοικία /το χωριό μου (Η κοινότητά μου)
|
Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την αναζήτηση και ανάδειξη στοιχείων από το
λαϊκό πολιτισμό της ευρύτερης περιοχής στην οποία ανήκει η κοινότητά μας.
Να έρθουν σε επαφή με το λαϊκό πολιτισμό και την
Παράδοση της ευρύτερης περιοχής
Να συνδέσουν τα επαγγέλματα με τα προϊόντα του τόπου τους και να
γνωρίσουν τη συμβολή όλων των επαγγελμάτων στην οικονομία και στον
τρόπο ζωής της τοπικής κοινωνίας.
Να εκτιμήσουν τη σημασία των
τοπικών πολιτισμικών
στοιχείων στην πολιτιστική ανάπτυξη της πατρίδας τους.
Να γνωρίσουν τα
εργαλεία και τα υλικά των μαστόρων
Να αντιληφθούν τη σύνδεση μεταξύ των επαγγελμάτων και
το τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούσαν τις δοσοληψίες τους.
Να συμμετέχουν στη δημιουργική απασχόληση κατασκευάζοντας πήλινα αντικείμενα, σαμαράκια ή φυτεύοντας όσπρια.
Να κατανοήσουν
ότι η κοινότητα/η πόλη αποτελούν τμήμα του νομού. Να περιγράψουν τα φυσικά χαρακτηριστικά
του τόπου
(οικείοι
γεωγραφικοί όροι: θάλασσα, ποτάμια, λίμνες, βουνά κ.λπ.)
Να
γνωρίσουν δραστηριότητες των ανθρώπων (απλές ανθρώπινες
δραστηριότητες στο φυσικό περιβάλλον)
|
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση - Χώρος – χρόνος
Μεταβολή
- Πολιτισμός - Διάσταση
|
|||
Αρόλιθος
|
||||||
Κριτσά
- Παραδοσιακό χωριό - Κρούστας -
Λακώνια
|
Αλληλεπίδραση - Σύστημα - Ομοιότητα-Διαφορά- Χώρος – χρόνος - ήθη, έθιμα, μνημεία, παράδοση, κληρονομιά
Προσέγγιση μέσα από Γλώσσα, Μαθηματικά, Αισθητική Αγωγή
|
|||||
Λίμνη-Λιμάνι – Μαρίνα πόλης - ΕΟΤ
|
||||||
|
|
|
|
|||
Αρχαιολογικό Μουσείο Αγίου Νικολάου/
Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου/
Αρχαιολογικός
χώρος Κνωσού/Μαλλίων
|
Ιστορία:
εκπ/κό
πρόγραμμα «Μινωική Τέχνη - Πολιτισμός»
|
Να γνωρίσουν χαρακτηριστικά στοιχεία της ζωής των κατοίκων της
Μινωικής Κρήτης.
|
Χώρος,
χρόνος,
μεταβολή,
|
|||
Δημοτική
Βιβλιοθήκη
|
Γλώσσα,
Κοινωνική & Πολιτική
Αγωγή - Μελέτη Περιβάλλοντος:
|
Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας
Εξοικείωση στο να επισημαίνουν το συγγραφέα και τον τίτλο των βιβλίων & στο να χρησιμοποιούν την αναγνωστική του δεξιότητα ως γενική
δεξιότητα μάθησης (επιλογή πληροφοριακού υλικού από τη βιβλιοθήκη)
|
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση - Συνεργασία -
Σύστημα.
(Μελέτη περιβάλλοντος,
Αισθητική
και Μουσική)
|
|||
Μουσείο
Φυσικής Ιστορίας Κρήτης
|
Μελέτη Περιβάλλοντος
Φυτά και ζώα του τόπου μου
|
Να κατανοήσουν
τη σπουδαιότητα ορισμένων ζώων και ορισμένων φυτών στη ζωή μας.
Να κατατάσσουν
τα φυτά με βάση ορισμένα μορφολογικά χαρακτηριστικά.
Να
κατατάσσουν τα ζώα με βάση τον τρόπο πολλαπλασιασμού και τον τόπο που ζουν.
|
Σύστημα
Ταξινόμηση
Λειτουργία
|
|||
Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου – εκπ πρόγραμμα «ο κύκλος
του ψωμιού»
Επίσκεψη
σε φούρνο
|
Μελέτη Περιβάλλοντος-
Πολιτισμός της χώρας μας –
Τροφή
Λαογραφία
|
βιωματική
γνωριμία των παιδιών με το Λαϊκό Πολιτισμό της Κρήτης -επαφή και γνωριμία με
την Ιστορία της Τέχνης και το πως απεικονίστηκαν μέσω κυρίως της ζωγραφικής
οι διαδικασίες παραγωγής του ψωμιού.
|
Αλληλεπίδραση Μεταβολή
Σύστημα Χώρος,
χρόνος
|
|||
Άγιος
Χαράλαμπος
|
Θρησκευτικά
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Χώροι πολιτισμικής αναφοράς
Χώρος, χρόνος και πολιτισμός
|
Να έρθουν σε
επαφή με τα θρησκευτικά μνημεία και να εντοπίσουν σημασία και τη διασύνδεσή τους με τη ζωή της
τοπικής κοινωνίας
Να απόκτηση γνώσεις γύρω από τη χριστιανική πίστη και
την Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση
|
Εξέλιξη-Ανάπτυξη, Συλλογικότητα
|
|||
Δημαρχείο
|
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Πώς αποφασίζουν οι άνθρωποι στην κοινότητα
ή στην
|
Να αναγνωρίσουν τη σημασία της τοπικής αυτοδιοίκησης για
την αντιμετώπιση των τοπικών προβλημάτων.
Να
ευαισθητοποιηθούν για τη σημασία της συμμετοχής των δημοτών στα κοινά
της κοινότητας.
|
Αλληλεπίδραση
(Συλλογικότητα,
σύγκρουση,
Εξουσία, Σύστημα
|
|||
Θεατρικές παραστάσεις εγκεκριμένες – εικαστικά δρώμενα
που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς
|
Πολιτισμός
- κουλτούρα
|
Να γνωρίσει ο μαθητής τις Εικαστικές Τέχνες, και να τις
απολαύσει μέσα από δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων, ώστε να
καλλιεργηθεί ως δημιουργός και ως φιλότεχνος θεατής.
|
Σύνθεση – ισορροπία, Ρυθμός, Ιδέα, Πολιτισμός,
Παράδοση, Χρόνος, Μεταβολή, Εξέλιξη, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση, Μήνυμα,
Σύμβολο, Ομοιότητα – Διαφορά
|
Δ ΤΑΞΗ
ΔΙΔ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
|
ΑΞΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΕΧΟΜΕΝΟΥ
|
ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
(γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις)
|
Εννοιες διαθεματικής προσέγγισης
|
|||||
Λαογραφικό
Μουσείο Λυχνοστάτης
|
Μελέτη Περιβάλλοντος: Αλληλεπίδραση
ανθρώπου-περιβάλλοντος
Ο τόπος που ζω -
Κύκλος ζωής και χρόνος
Πολιτισμός στην
ευρύτερη περιοχή
|
Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την αναζήτηση και ανάδειξη στοιχείων από το
λαϊκό πολιτισμό της ευρύτερης περιοχής στην οποία ανήκει η κοινότητά μας.
Να έρθουν σε επαφή με το λαϊκό πολιτισμό και την
Παράδοση της ευρύτερης περιοχής
|
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση - Χώρος – χρόνος
Μεταβολή
- Πολιτισμός - Διάσταση
|
|||||
Αρόλιθος – παραδοσιακό κρητικό χωριό/
Κριτσά - Παραδοσιακό χωριό
Λίμνη-Λιμάνι
– Μαρίνα πόλης
|
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Οικονομικές
δραστηριότητες στον τόπο μας
Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή / Μελέτη
Περιβάλλοντος:
Αλληλεπίδραση
ανθρώπου-περιβάλλοντος - Η συνοικία /το χωριό μου (Η κοινότητά μου)
|
Να συνδέσουν τα επαγγέλματα με τα προϊόντα του τόπου τους και να
γνωρίσουν τη συμβολή όλων των επαγγελμάτων στην οικονομία και στον
τρόπο ζωής της τοπικής κοινωνίας.
Να εκτιμήσουν τη σημασία των
τοπικών πολιτισμικών
στοιχείων στην πολιτιστική ανάπτυξη της πατρίδας τους.
Να γνωρίσουν τα
εργαλεία και τα υλικά των μαστόρων
Να αντιληφθούν τη σύνδεση μεταξύ των επαγγελμάτων και
το τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούσαν τις δοσοληψίες τους.
Να συμμετέχουν στη δημιουργική απασχόληση κατασκευάζοντας πήλινα αντικείμενα, σαμαράκια ή φυτεύοντας όσπρια.
Να κατανοήσουν
ότι η κοινότητα/η πόλη αποτελούν τμήμα του νομού
Να περιγράψουν τα φυσικά χαρακτηριστικά του τόπου
(οικείοι
γεωγραφικοί όροι: θάλασσα, ποτάμια, λίμνες, βουνά κ.λπ.)
Να
γνωρίσουν δραστηριότητες των ανθρώπων (απλές ανθρώπινες
δραστηριότητες στο φυσικό περιβάλλον)
|
Αλληλεπίδραση - Σύστημα - Ομοιότητα-Διαφορά- Χώρος – χρόνος - ήθη, έθιμα, μνημεία, παράδοση, κληρονομιά
Προσέγγιση μέσα από Γλώσσα, Μαθηματικά, Αισθητική Αγωγή
|
|||||
Αρχαιολογικό
Μουσείο Ηρακλείου
|
|
|
|
|||||
Μονάδα
Βοτάνων Βιοάρωμα
|
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Τα φυτά και ο άνθρωπος
|
Να αναγνωρίσουν τη σημασία τους
στην καθημερινή
διατροφή.
Να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα ορισμένων φυτών στη ζωή του ανθρώπου
|
Αλληλεπίδραση, χώρος – χρόνος, μεταβολή. Προεκτάσεις στα Εικαστικά, στη Φυσική, στην Τεχνολογία.
|
|||||
Άγιος
Παντελεήμονας/ Άγιος Χαράλαμπος
|
Θρησκευτικά
Μελέτη Περιβάλλοντος:
Χώροι πολιτισμικής αναφοράς
Χώρος, χρόνος και πολιτισμός
|
Να έρθουν σε
επαφή με τα θρησκευτικά μνημεία και να εντοπίσουν σημασία και τη διασύνδεσή τους με τη ζωή της
τοπικής κοινωνίας
Να απόκτηση γνώσεις γύρω από τη χριστιανική πίστη και
την Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση
|
Εξέλιξη-Ανάπτυξη, Συλλογικότητα
|
|||||
Θεατρικές παραστάσεις εγκεκριμένες – εικαστικά δρώμενα
που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς
|
Πολιτισμός
- κουλτούρα
|
Να γνωρίσει ο μαθητής τις Εικαστικές Τέχνες, και να τις
απολαύσει μέσα από δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων, ώστε να
καλλιεργηθεί ως δημιουργός και ως φιλότεχνος θεατής.
|
Σύνθεση – ισορροπία, Ρυθμός, Ιδέα, Πολιτισμός,
Παράδοση, Χρόνος, Μεταβολή, Εξέλιξη, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση, Μήνυμα,
Σύμβολο, Ομοιότητα – Διαφορά
|
Ε ΤΑΞΗ
ΔΙΔ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
|
ΑΞΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΕΧΟΜΕΝΟΥ
|
ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
(γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις)
|
Εννοιες διαθεματικής προσέγγισης
|
|||||
ΚΠΕ Ιεράπετρας - Νεάπολης (πρόγραμμα για τις Α.Π.Ε)
|
Πηγές ενέργειας, Πηγές ενέργειας στον τόπο μου, Εξοικονόμηση ενέργειας
|
Να διακρίνουν τις ανανεώσιμες από μη ανανεώσιμες
ενεργειακές πηγές.
Να αναγνωρίζουν την ανάγκη για χρήση
εναλλακτικών μορφών ενέργειας για το μέλλον.
Να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα εξοικονόμησης ενέργειας.
|
Μεταβολή,
Πολιτισμός, Αλληλεπίδραση. Προεκτάσεις: Μαθηματικά, Ιστορία, Γλώσσα,
Γεωγραφία, Τεχνολογία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Αισθητική αγωγή.
|
|||||
Αιολικό Πάρκο Βρουχά – Αλυκές Ελούντας
|
||||||||
Λαογραφικό
μουσείο Νεάπολης
|
Ο τόπος που ζω - Τοπική ιστορία
Ο
πολιτισμός του τόπου μας
|
Να αναγνωρίσουν τη σημασία της
ιστορίας του τόπου που ζουν.
Να αποκτήσουν μια πρώτη γνωριμία με τους
πολιτιστικούς χώρους και τις λαϊκές παραδόσεις του τόπου στον οποίο ζουν.
|
|
|||||
Παιδόπολη
Νεάπολης
|
Οργανωμένες ομάδες – Σύλλογοι
Τρόποι συμμετοχής του ατόμου σε συλλόγους, οργάνωση, λειτουργία, δραστηριότητες,αναγκαιότητα,σκοποί,
αναγκαιότητα, σκοποί, μορφές συλλόγων (πολιτιστικοί, περιβαλλοντικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί κ.ά.)
|
Να κατανοήσουν τη σημασία της συμμετοχής σε δραστηριότητες συλλόγων τόσο για το άτομο όσο και για
την κοινωνία.
|
||||||
Επίσκεψη στους βυζαντινούς ναούς: Αγιος Νικόλαος &
Παναγία Βρεφοτρόφος.
Επίσκεψη στη
Μονή Κρεμαστών
|
Το άτομο και η
κοινωνία -
Θεσμοί (εκκλησία)
Ο ρόλος της εκκλησίας για το άτομο και την κοινότητα (πνευματικός, κοινωνικός, πολιτιστικός)
Θέματα από τη
βυζαντινή ιστορία
Τοπική ιστορία
|
Να αναγνωρίσουν τους ρόλους
των ατόμων στις
διάφορες ομάδες και θεσμούς και την αλληλεπίδραση ατόμου – ομάδας
Να αναπτύξουν το σεβασμό για την οργάνωση των κοινωνιών
Να γνωρίσουν
την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους και να εκτιμήσουν τη συμβολή της στην
τοπική κοινωνία.
Να αναγνωρίσουν τη σημασία της
θρησκείας στη ζωή των ανθρώπων.
Να ενημερωθούν για
τη δράση και γενικότερα την προσφορά της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο άτομο και την κοινωνία.
|
Άτομο – σύνολο , Πολιτισμός Διάσταση
Αλληλεπίδραση , Σύστημα Ομοιότητα - διαφορά
|
|||||
Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου – πρόγραμμα"Πρόσκληση
σε Βυζαντινό Δείπνο-Γνωριμία με τη διατροφή των Βυζαντινών."
|
Να ενδιαφερθούν
για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στα βυζαντινά χρόνια.
Να σέβονται τον
πολιτισμό και τις παραδόσεις όλων των εποχών και όλων των λαών.
Να ασχοληθούν
με θέματα της
ιστορίας του τόπου τους.
|
Χρόνος, χώρος, μεταβολή, αλληλεπίδραση, ήθη, έθιμα, μνημεία, παράδοση, πολιτισμική κληρονομιά.
|
||||||
Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγ. Νικολάου
& Δημοτική Φιλαρμονική
|
Φιλαναγνωσία,
Φυσικά: Ο ήχος
Παραγωγή και διάδοση του ήχου-
Ακοή – αυτί
|
Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας, Να αναγνωρίσουν τους ρόλους
των ατόμων στις
διάφορες ομάδες και θεσμούς και την αλληλεπίδραση ατόμου – ομάδας
(Γνωριμία με τη Δημοτική Φιλαρμονική)
|
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση - Συνεργασία -
Σύστημα.
Χώρος, Χρόνος, Ήχος, Περιοδικότητα, Σύστημα,
Συμβολισμός, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση. Προεκτάσεις: Φυσικά, Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή- Αισθητική
αγωγή - Γλώσσα
|
|||||
Αρόλιθος (Ηράκλειο) συμμετοχή στο πρόγραμμα
"ψηφοθετώντας" – περιπατητικές διαδρομές μέσα στην πόλη, παρατήρηση
ψηφιδωτών
|
Εξοικείωση με απλά υλικά, μέσα –Τεχνικές
Μορφικά στοιχεία
Μορφές εικαστικών τεχνών
|
Να κάνει επιτυχημένη χρήση υλικών και τεχνικών στα έργα του.
Να δέχεται τις νέες πληροφορίες και
να τις μετουσιώνει, για να εμπλουτίζει τα
έργα του.
Να συμμετέχει σε σύνθετες καλλιτεχνικές εργασίες δραστηριότητες.
Να χρησιμοποιεί τους
τρόπους λύσης προβλημάτων από το χώρο των εικαστικών σε άλλες γνωστικές περιοχές.
|
Ύλη, Χρώμα, Μορφή, Δομή, Κίνηση – Δυναμική,
Όγκος – Χώρος – Βάθος, Σύνθεση – ισορροπία,
Ιδέα, Πολιτισμός, Παράδοση, Χρόνος, Μεταβολή, Εξέλιξη, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση, Μήνυμα, Σύμβολο,
Ομοιότητα – Διαφορά
|
|||||
Θεατρικές παραστάσεις εγκεκριμένες – εικαστικά δρώμενα
που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς
|
Πολιτισμός
- κουλτούρα
|
Να γνωρίσει ο μαθητής τις Εικαστικές Τέχνες, και να τις
απολαύσει μέσα από δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων, ώστε να καλλιεργηθεί
ως δημιουργός και ως φιλότεχνος θεατής.
|
Σύνθεση – ισορροπία, Ρυθμός, Ιδέα, Πολιτισμός,
Παράδοση, Χρόνος, Μεταβολή, Εξέλιξη, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση, Μήνυμα,
Σύμβολο, Ομοιότητα – Διαφορά
|
ΣΤ ΤΑΞΗ
ΔΙΔ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
|
ΑΞΟΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ
ΠΕΡΕΧΟΜΕΝΟΥ
|
ΓΕΝΙΚΟΙ
ΣΤΟΧΟΙ (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις)
|
Εννοιες
διαθεματικής προσέγγισης
|
||||
ΑΘΗΝΑ ΒΟΥΛΗ
|
κΟΙΝΩΝΙΚΗ
ΑΓΩΓΗ
Το άτομο και η πολιτεία
Το άτομο και η κοινωνία
Κοινωνικές ομάδες, Θεσμοί
|
Να αναπτύξουν
ενδιαφέρον για την οργάνωση της ελληνικής δημοκρατίας και να κατανοήσουν τα βασικά στοιχεία της οργάνωσης
αυτής.
Να εκτιμήσουν τη σημασία της δημοκρατίας.
Να αναπτύξουν θετική στάση για τη διεθνή
ειρήνη σε συνδυασμό με το σεβασμό στο δημοκρατικό πολίτευμα.
Να αποκτήσουν επίγνωση της
ευθύνης και της υποχρέωσης των πολιτών για ενεργό συμμετοχή στις κοινωνικές και πολιτικές διαδικασίες.
|
Σύστημα - Οργάνωση - Άτομο – σύνολο -
Επικοινωνία - Αλληλεπίδραση
|
||||
ΚΠΕ (Κλειτορίας,
Ανωγείων, Ιερ/τρας
|
οικοσύστημα.
Χαρακτηριστικά ελληνικά οικοσυστήματα, διαχείριση οικοσυστημάτων.
|
Να περιγράφουν χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της Ελλάδας.
Να αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της σωστής διαχείρισης των οικοσυστημάτων για την
αειφορία και για την ίδια τους τη ζωή.
|
Σύστημα, Πολιτισμός, Μεταβολή, Αλληλεπίδραση. Προεκτάσεις: Μαθηματικά, Τεχνολογία, Αισθητική
αγωγή, Γλώσσα.
|
||||
Αιολικό
Πάρκο Βρουχά – Αλυκές Ελούντας
|
Πηγές
ενέργειας,
Εξοικονόμηση ενέργειας
Μετασχηματισμοί της
ενέργειας και διατήρησή της
|
Να διακρίνουν
τις ανανεώσιμες από μη ανανεώσιμες
ενεργειακές πηγές.
Να αναγνωρίζουν την ανάγκη για χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας
για το μέλλον.
Να
αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα εξοικονόμησης
ενέργειας.
|
|||||
Υγροβιότοπος Αλμυρός
Βιολογικός Καθαρισμός
|
Μελέτη φυσικού - κοινωνικού περιβάλλοντος με έρευνα πεδίου
|
Να κινηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να εξασφαλιστεί η ενεργή συμμετοχή τους στη μελέτη
διαχείρισης απορριμμάτων
|
|||||
Φαράγγι Κριτσάς
Δασάκι Πασχαλίγο,
|
Να κινηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για το φυσιολατρικό τουρισμό.
Να
αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της σωστής διαχείρισης των οικοσυστημάτων για την αειφορία και για την ίδια τους τη ζωή.
|
|
|||||
Αρχαιολογικός
χώρος Ελεύθερνας, Πολεμικό Μουσείο, Αρκάδι, Φόδελε
|
Θέματα τοπικής Ιστορίας
|
Να
ασχοληθούν με θέματα της ιστορίας του τόπου τους, να την εκτιμήσουν και να
την εντάξουν στη Γενική Ιστορία.
Να
έρθουν σε επαφή με ιστορικά
στοιχεία ερευνήσιμα και προσιτά.
|
Χώρος-χρόνος, μεταβολή, σύγκρουση,
αυτονομία, ανεξαρτησία ,
αλληλεπίδραση, ήθη, έθιμα, μνημεία, παράδοση, πολιτισμική κληρονομιά.
οι
μαθητές παρατηρούν, καταγράφουν, φωτογραφίζουν, αναπαριστούν
εικαστικά, περιγράφουν γραπτά ή προφορικά και
επεξεργάζονται το θέμα πολύπλευρα.
|
||||
Ιστορικό Μουσείο
Ηρακλείου - Κούλες
|
Θέματα τοπικής Ιστορίας
|
Μελέτη
Οθωμανικής και νεότερης περιόδου
(αντικείμενα από την κοσμική και θρησκευτική ζωή που σκιαγραφούν
κυρίως τη μουσουλμανική παρουσία στο νησί.) Πλούσιο ιστορικό υλικό -σημαίες,
λάβαρα, όπλα, έγγραφα, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, έπιπλα,
προσωπογραφίες, φωτογραφίες- αφηγείται την επαναστατική δράση και την
καθημερινότητα της εποχής.
|
Χώρος, χρόνος, σύγκρουση, επανάσταση ,
σκλαβιά, τουρκοκρατία, εξέγερση, ειρήνη, ελευθερία, ανθρώπινα δικαιώματα, πολιτισμός.
|
||||
Λαογραφικό Μουσείο
νεάπολης
|
Ο τόπος που ζω - Τοπική ιστορία
Ο πολιτισμός του τόπου μας
Ο άνθρωπος και ο χρόνος
|
Να αναγνωρίσουν τη σημασία της ιστορίας του τόπου που ζουν.
Να αποκτήσουν μια πρώτη γνωριμία με τους πολιτιστικούς χώρους και τις λαϊκές παραδόσεις του τόπου στον
οποίο ζουν.
|
|
||||
Θεατρικές
παραστάσεις εγκεκριμένες – εικαστικά δρώμενα που θα προκύψουν κατά τη
διάρκεια της χρονιάς
|
Πολιτισμός - κουλτούρα
|
Να γνωρίσει ο μαθητής τις
Εικαστικές Τέχνες, και να τις απολαύσει μέσα από
δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων, ώστε να
καλλιεργηθεί ως δημιουργός και ως φιλότεχνος θεατής.
|
Σύνθεση – ισορροπία, Ρυθμός, Ιδέα, Πολιτισμός,
Παράδοση, Χρόνος, Μεταβολή, Εξέλιξη, Επικοινωνία, Αλληλεπίδραση, Μήνυμα,
Σύμβολο, Ομοιότητα – Διαφορά
|