ΤΜΗΜΑΤΑ

Σε εξέλιξη οι εργασίες του προγράμματος ανακαίνισης σχολείων «Μαριέττα Γιαννάκου» - Νέο Σχέδιο Erasmus+ για τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου

NO BULLYING ZONE

Σχέδιο Δράσης για την Αντιμετώπιση Προβλημάτων στο Ψυχολογικό Παιδαγωγικό Περιβάλλον

Ένα σχέδιο δράσης – παρέμβαση, πρέπει να καταρτίζεται το αργότερο 10 ημέρες αφότου έχουν εντοπιστεί προβλήματα με το ψυχολογικό παιδαγωγικό περιβάλλον, περιλαμβανομένων περιστατικών εκφοβισμού ή διακρίσεων.

Σχέδιο δράσης από το σχολείο και περιγραφή της διαδικασίας:

  • Παρεμβάσεις προς τον/την μαθητή/τρια ή την τάξη και συνεργασία με γονείς

  • Προκαταρκτική συνάντηση (μαθητής/εκπαιδευτικός τάξης)

  • Διευκρίνιση προσώπων υποστήριξης από το δίκτυο του μαθητή/τριας

  • Οργάνωση συνάντησης σχολείου/οικογένειας: ποιοι συμμετέχουν, πού και πότε

  • Ερωτήματα για τη συνάντηση σχολείου/οικογένειας

  • Τι θεωρούν ότι λειτουργεί καλά;

  • Τι θεωρούν ότι δεν λειτουργεί;

  • Ποια θα είναι τα πρώτα σημάδια βελτίωσης;

  • Ποιος μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή/τρια και πώς;

Εβδομαδιαία παρακολούθηση μεταξύ μαθητή/τριας και εκπαιδευτικού

  • Αναγνώριση θετικών αλλαγών

  • Συζήτηση για το πώς επετεύχθησαν οι αλλαγές

  • Παραδείγματα προόδου από εκπαιδευτικούς και τον ίδιο τον μαθητή/τρια

  • Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των συμφωνημένων μέτρων

Αν συνεχίζεται η ανησυχία

  • Συνέχιση της διαδικασίας με νέο σχέδιο δράσης

  • Εμπλοκή συμβούλων (ΕΔΥ, παιδαγωγικός σύμβουλος)


Στόχοι του σχεδίου δράσης

  • Συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων

  • Ενίσχυση ενσωμάτωσης και συνοχής της μαθητικής ομάδας

  • Συμμετοχή βασικών προσώπων (γονείς, ΕΔΥ, παιδαγωγοί ένταξης, Σ.Σ.)

  • Παραδείγματα μέτρων (βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα)

  • Συζητήσεις με εμπλεκόμενους μαθητές και γονείς

  • Αυξημένη γονεϊκή συμμετοχή

  • Τόνωση των κανόνων για καλή διαχείριση τάξης

  • Ορισμός επιπλέον εκπαιδευτικού/παιδαγωγού

  • Οργάνωση θεματικής εβδομάδας (ευημερία/εκφοβισμός/διακρίσεις)

  • Επιπλέον επιτήρηση στο προαύλιο

  • Ενίσχυση της ηγεσίας με έμφαση στις διαπροσωπικές δεξιότητες

Σε ειδικές περιπτώσεις: απομάκρυνση μαθητή από το μάθημα με συνοδεία εκπαιδευτικού.

Το σχέδιο δράσης εφαρμόζεται εξατομικευμένα σε κάθε περίπτωση, με στόχο την εξασφάλιση ενός θετικού και ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος.


Πλαίσιο και αρχές του σχολείου για την πρόληψη και διαχείριση εκφοβισμού και διακρίσεων

Όλες οι τάξεις στο σχολείο έχουν αφίσες σχετικά με τη διαχείριση εκφοβισμού και διακρίσεων με βάση τις 9 επιλογές KELSO και το «μικρό/μεγάλο πρόβλημα».




Όλοι οι μαθητές που γίνονται μάρτυρες εκφοβισμού ή διακρίσεων πρέπει να απευθύνονται σε ενήλικα (εκπαιδευτικό, γονέα, υπεύθυνο δραστηριοτήτων, παιδαγωγό ένταξης ή διοίκηση).

Το σχολείο επικοινωνεί ξεκάθαρα με μαθητές και γονείς και τους εμπλέκει στην προσπάθεια αλλαγής ακατάλληλων προτύπων και συμπεριφορών.

Αναγνωρίζει ότι ο εκφοβισμός και οι διακρίσεις μπορεί να συμβαίνουν και μεταξύ διαφορετικών τάξεων ή ηλικιακών ομάδων.

Ακούει τις απόψεις κάθε μαθητή/τριας και αναγνωρίζει τη σημασία της προσωπικής εμπειρίας και έκφρασης κάθε παιδιού.

Ενισχύει την αίσθηση κοινής ευθύνης, αξιοπρέπειας και σεβασμού ως βασικά στοιχεία αλλαγής συμπεριφοράς.

Εμπλέκει τους γονείς των εμπλεκόμενων μαθητών στην ευρύτερη διαδικασία (τάξη, ηλικιακή ομάδα) και ενημερώνει, εφόσον χρειαστεί, την ευρύτερη γονεϊκή κοινότητα με ασφαλή και υπεύθυνο τρόπο.

Υποστηρίζει τους μαθητές στην ενεργή και θετική συμμετοχή στην τάξη και την κοινότητα της τάξης.

Αναγνωρίζει ότι ο εκφοβισμός δεν προκαλείται ποτέ από έναν μόνο μαθητή, αλλά πηγάζει από τις δυναμικές της ομάδας.

Ενθαρρύνει τους γονείς που υποπτεύονται ή παρατηρούν εκφοβισμό ή διακρίσεις να επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς ή τη διεύθυνση.

Ενισχύει τον δημιουργικό διάλογο στις συναντήσεις γονέων, εστιάζοντας στη διαχείριση προβλημάτων και όχι στην ενοχοποίηση παιδιών.

Συντάσσει συγκεκριμένο σχέδιο δράσης εντός 10 εργάσιμων ημερών μετά τον εντοπισμό προβλημάτων εκφοβισμού, διάκρισης ή ψυχολογικού περιβάλλοντος μάθησης.

Το σχέδιο δράσης εφαρμόζεται εξατομικευμένα σε κάθε περίπτωση, με στόχο την εξασφάλιση ενός θετικού και ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος.