ΤΜΗΜΑΤΑ

2 ΕΘΝΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ Etwinning "SPACEFEST"
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

26/1/25

Τα κλάσματα...αλλιώς!

 Εισαγωγή στην έννοια των κλασμάτων για τη Γ τάξη... αλλιώς! Για να αποτραπεί η δυσκολία στην εμπέδωση την πρώτη φορά, οι δασκάλες της τάξης Πιπέρκου Τζένη, Μουσουράκη Σοφία, Κουσίδου Γεωργία,  προτείνουν τη διδασκαλία με ανακαλυπτικό, βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο. Επέλεξαν δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες τα ίδια τα παιδιά αυτενεργώντας ανακαλύπτουν, συγκρίνουν, συμπεραίνουν και τελικά κατανοούν την άγνωστη, ως τώρα,  έννοια του κλάσματος.


Αρχικά, οι μαθητές/ τριες έπαιξαν με ξύλινο, εποπτικό υλικό, κατασκευή της κ. Ιωάννας Βάρδα, του τμήματος ένταξης. Χειρίστηκαν ξύλινες ράβδους και δίσκους κλασμάτων διαφόρων μεγεθών, συνδύασαν, συμπλήρωσαν και σύγκριναν τα κομμάτια. Ένωσαν τα χωρισμένα ίσα μέρη,  έφτιαξαν ολόκληρα, μισά, τέταρτα κτλ. Έτσι, μέσα από τη σύγκριση, ανακάλυψαν την έννοια του μέρους, του όλου, του κλάσματος σε διάφορα σχήματα και μεγέθη.


Σε επόμενη διδακτική ώρα, επιλέχθηκε μια ευφάνταστη δημιουργική δραστηριότητα "MasterChef" για παρασκευή φρουτοσαλάτας εποχής. Τα παιδιά καθάρισαν κι έκοψαν τα φρούτα σύμφωνα με τα κλάσματα της συνταγής. Εξοικειώθηκαν με το πλήθος των κομματιών που έπρεπε να κόψουν, το διαφορετικό μέγεθος και σχήμα των φρούτων, την ποσότητα φρούτου που αντιστοιχούσε σε κάθε κλάσμα - κομμάτι. Ακόμη, σύγκριναν τα μέρη και ανακάλυψαν τις ισότητες μέσα στα κλάσματα της συνταγής προσεγγίζοντας την ισοδυναμία κλασμάτων και συμπέραναν πρακτικά τη χρησιμότητα της έννοιας του κλάσματος στην καθημερινή μας ζωή. 



Το μάθημα δεν τέλειωσε εδώ! Συνδέθηκε διαθεματικά με το μάθημα της Μελέτης που αφορά στις διατροφικές συνήθειες και τη διατροφική πυραμίδα. Η σχολική νοσηλεύτρια Φλώρα Μεϊντάνη,  έπαιξε το ρόλο του .... κριτή Master chef αξιολογώντας τη συνταγή τους. Επιπλέον, μίλησε στα παιδιά για τη διατροφική αξία των φρούτων, σε ποια μορφή πρέπει να τα καταναλώνουμε, πώς βοηθάνε στην αποφυγή των ιώσεων και τόνισε την αναγκαιότητα να τα εντάξουν στις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες. 



Τέλος, τα παιδιά απόλαυσαν την φρουτοσαλάτα εποχής που έφτιαξαν με τα χεράκια τους, γεμάτα υπερηφάνεια και χαμόγελα που το κατάφεραν ως γνήσιοι Master Chef, γνωρίζοντας κιόλας ότι θωρακίζουν έτσι και το ανοσοποιητικό τους.

Το μάθημα κλασμάτων συνεχίστηκε με μια ακόμη βιωματικη δραστηριότητα. Αυτή τη φορά θα γίνονταν τα ίδια τα παιδιά κλάσματα!  Αναλόγα με το πλήθος τους στην τάξη εκείνη την ημέρα, μοιράστηκαν σε ίσες ομάδες και έφτιαξαν τον αριθμητή και παρονομαστή του κλάσματος που αντιστοιχούσε στην ομάδα τους, με το σώμα τους!  Έτσι θα συμπέραναν, πως με το ίδιο πλήθος παιδιών στην τάξη, κάθε φορά μπορείς να φτιάξεις διαφορετικά κλάσματα που έχουν όμως την ίδια “δύναμη”, όντας ισοδύναμα κλάσματα!

Για να αξιολογήσουν τις νέες γνώσεις τους, έπαιξαν ένα παιχνίδι με τη   BeeBot, τη μελισσούλα- ρομποτάκι. Χωρισμένα σε δύο ομάδες, προγραμμάτισαν τη μελισσούλα τους, για να φτάσει σωστά και γρήγορα στο σωστό ισοδύναμο κλάσμα, που τυχαία διάλεξαν και έγραψαν στον πίνακα. 



Κλάσματα, προγραμματισμός, διασκεδαστικός έλεγχος γνώσεων… όλα μαζί σαν παιχνίδι!