ΤΜΗΜΑΤΑ

Σε εξέλιξη οι εργασίες του προγράμματος ανακαίνισης σχολείων «Μαριέττα Γιαννάκου» - Νέο Σχέδιο Erasmus+ για τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου

24/2/22

Δυσκολίες....;;;; Όχι ευχαριστώ!

 Πάρα πολλές φορές αναρωτιόμαστε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά που δυσκολεύονται μέσα στη σχολική τάξη!

 Ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις και αν οι δυσκολίες του παιδιού το επιτρέπουν, μπορούμε να προσαρμόσουμε το μάθημα μας με στόχο την βελτίωση της φωνολογικής ικανότητας, της ανάγνωσης ,της κατανόησης ενός κειμένου, της γραπτής έκφρασης κ.α 

Οι στόχοι μας μπορούν να εναλλάσσονται ή να συνυπάρχουν   (πολλαπλή στοχοθεσία ) σίγουρα όμως το υλικό ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών με ή χωρίς δυσκολίες στη μάθηση, με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες! Έτσι  λοιπόν σχεδιάζουμε για όλους! Προσαρμόζουμε το υλικό μας σε όλους!    

Ακολουθούν δυο παραδείγματα :


 Β΄ΤΑΞΗ - ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ




      

 Γ΄ΤΑΞΗ - ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ


👀📖👂


Εναλλακτικά μπορούν να προστίθενται στη διδασκαλία δραστηριότητες που παρουσιάζονται με παιγνιώδη τρόπο. Αυτές οι δραστηριότητες βοηθούν και στην κατανόηση και στην εμπέδωση! Ακολουθεί ένα παράδειγμα από την κυρία Κωνσταντίνα Σαλιάκα στην  Α΄τάξη.

Οι δραστηριότητες στοχεύουν στην εμπέδωση αλλά και στην κατανόηση του μηχανισμού της ανάγνωσης.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΛΛΑΒΩΝ

Τα παιδιά πρέπει να ενώσουν το κάθε σύμφωνο με το φωνήεν που θα ζητηθεί. Δεν χρησιμοποιείται μολύβι συνεπώς τα παιδιά που δυσκολεύονται στη γραφή ή στη λαβή του μολυβιού ανταποκρίνονται καλύτερα. Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει με όλα τα γράμματα. Επίσης μπορεί να κατασκευαστούν πίνακες που να δουλέψουν τα παιδιά γράμματα τα οποία συνήθως είτε ακουστικά είτε οπτικά συγχέουν. π.χ κ-γ-χ, δ-θ , λ-ρ-σ, τ-π-μ-ν κτλ.




ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΛΕΞΕΩΝ

Οι πρώτες φωνές απλώθηκαν στο πάτωμα και τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν λέξεις που γνωρίζουν πατώντας με τη σειρά στη σωστή συλλαβή κάθε φορά. Μια δραστηριότητα εμπέδωσης και εξάσκησης της ανάγνωσης που έχει κίνηση, ισορροπία και πολλή διασκέδαση. Σε τέτοιου είδους δραστηριότητες τα παιδιά είναι πολύ πιο συγκεντρωμένα από την παραδοσιακή διδασκαλία. Τα παιδιά μαθαίνουν πολύ πιο εύκολα...παίζοντας!




       Στοιχεία από τα παραπάνω μπορούν να εφαρμοστούν και από τους γονείς στη μελέτη του σπιτιού κάνοντας την ανάγνωση και γενικότερα το διάβασμα πιο ευχάριστο!      


Η διδασκαλία αλλά και εμπέδωση των Μαθηματικών μπορεί επίσης να εμπλουτιστεί με διάφορους τρόπους. Μπορούμε να συμπεριλάβουμε παιχνίδια και σε ψηφιακή και σε χειραπτική μορφή. 

Γενικότερα κάθε διδακτικό αντικείμενο όσο πιο άμεσα ,βιωματικά και πολυμεσικά παρουσιάζεται ,τόσο πιο αποτελεσματική γίνεται η διδασκαλία μας άρα και η κατανόηση  του .

 Στην Δ΄ τάξη η κυρία Καπλάνη και η κυρία Σαμαρά δημιούργησαν ένα παιχνίδι μνήμης στα μαθηματικά με στόχο την εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό και στη διαίρεση.    Ακολουθεί η παρουσίαση του.  


ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ


Αντίστοιχα στην Ε΄ τάξη η κυρία Πασχοπούλου δημιούργησε μια σειρά από ψηφιακά παιχνίδια για την εξάσκηση στα κλάσματα. Πολύ σημαντικό στοιχείο των ψηφιακών παιχνιδιών είναι η άμεση ανατροφοδότηση και η δυνατότητα να επαναλάβεις πολλές φορές τη δραστηριότητα διορθώνοντας τις λανθασμένες απαντήσεις.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ



ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ





ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ



 Παράλληλα με τις ψηφιακές δραστηριότητες, τα παιδιά κατασκεύασαν ένα παιχνίδι με ζάρια, πάνω στα οποία απεικονίζονταν  κλάσματα! Οι μαθητές έριχναν το ζάρι και σύγκριναν τα κλάσματα ή συζητούσαν πώς μπορούν να προσθέσουν/αφαιρέσουν  τα κλάσματα. κλπ. 







Η εμπέδωση της νέας γνώσης μπορεί  να είναι μια δημιουργική και ευχάριστη διαδικασία!