ΟΜΑΔΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :
Συντονίστρια: Βάρδα Ιωάννα.
Αθανασάκη Ελισάβετ, Κρασανάκη Σοφία,
Μπαρμπαρούση Δήμητρα
Τόσο το ελεύθερο όσο και το οργανωμένο παιχνίδι συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη ενός παιδιού. Στα πλαίσια του σχολείου αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το παιχνίδι με στόχο την μάθηση, τη γνώση με έναν σίγουρα πιο ευχάριστο τρόπο. Οι παιγνιώδεις διαδικασίες αποτελούν ιδανική προσέγγιση όχι μόνον για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποιας μορφής δυσκολία αλλά για όλους τους μαθητές – ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Από την κατασκευή μέχρι την εκμάθηση των κανόνων που παίζεται ένα παιχνίδι και το είδος του περιεχομένου του, καλλιεργούνται οι παρακάτω δεξιότητες που συμπίπτουν με τη στοχοθεσία του παρόντος σχεδίου:
Οπτικοκινητικός συντονισμός. Λεπτή κίνηση.Φαντασία-Δημιουργικότητα. Συνεργασία –ομαδικότητα-καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων. Αντίληψη προμαθηματικών εννοιών. Κατανόηση σύνθετων μαθηματικών εννοιών (κλάσματα-Καλλιέργεια λογικομαθηματικής σκέψης. Κατανόηση στρατηγικής. Τήρηση κανόνων-οριοθέτηση. Απόκτηση νέας γνώσης ή εμπέδωση ήδη διδαγμένης. Ανάπτυξη περιγραφικού λόγου. Διασκέδαση και ευχάριστος χρόνος με συμμαθητές και γονείς.
Επιπλέον, δημιουργείται φιλικό κλίμα μεταξύ μαθητών και μεταξύ
μαθητών - εκπαιδευτικών!
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους δημιουργήθηκαν και αξιοποιήθηκαν
διάφορα παιχνίδια . Ακολουθούν παραδείγματα.
· ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ε΄ΤΑΞΗ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
ΒΗΜΑ 1 : Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες και παίρνουν από 12 κάρτες η καθεμιά.
ΒΗΜΑ 2 : Ρίχνουν το ζάρι και η ομάδα που θα φέρει την μεγαλύτερη ζαριά παίζει πρώτη. Οι ομάδες παίζουν εναλλάξ.
ΒΗΜΑ 3 : Η ομάδα που απαντάει σωστά προχωράει ένα βήμα μπροστά.
ΒΗΜΑ 4 : Στόχος του παιχνιδιού είναι να φτάσουν στην ερώτηση του κυπέλλου, η ομάδα που θα απαντήσει σωστά σε αυτή την ερώτηση κερδίζει.
· ΚΛΑΣΜΑΤΑ- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τα ξύλα προσφέρθηκαν και κόπηκαν στα κατάλληλα μεγέθη από την Koykoyrakis line. Με τους μαθητές της Ε΄ τάξης τα υλικά βάφτηκαν στα κατάλληλα χρώματα . Το συγκεκριμένο παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιείται στη διδασκαλία κλασμάτων από τις αντίστοιχες τάξεις και από το Τμήμα Ένταξης.
· ΓΕΩΠΙΝΑΚΑΣ
Τα ίδια τα παιδιά κατασκεύασαν το γεωπίνακα με καρφιά και ξύλα κατάλληλα κομμένα από τον χορηγό μας κ. Κουκουράκη .
Το συγκεκριμένο παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί
για τη διδασκαλία-εμπέδωση κλασμάτων, για την εκμάθηση σχημάτων από τις
μικρότερες τάξεις και για την αντίληψη της περιμέτρου.
· ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ
Το συγκεκριμένο παιχνίδι κατασκευάστηκε με στόχο την διδασκαλία του πολλαπλασιασμού –προπαίδειας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί όμως και στην αρίθμηση ,στην σύγκριση μεγαλύτερου-μικρότερου ή περισσότερου-λιγότερου.
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ –ΠΕΖΩΝ
ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ
ΣΥΜΒΟΛΟΥ –ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ
· ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΑΚΕΛΩΝ-ΒΡΕΣ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ (Α ΤΑΞΗ)
· ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΨΑΡΕΥΟΝΤΑΣ - Εξασκούμαστε στα ζευγαράκια.
· ΑΡΑΧΝΟΥΛΑ(ΠΗΓΗ: ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ)
Η αραχνούλα προσθέτει και αφαιρεί…
Χρησιμοποίησε
τις κάρτες για να περιγράψεις τις λέξεις
ή τις προτάσεις. Αν δεν σου αρκούν μπορείς και να σκιτσάρεις. Εξαιρετικό παιχνίδι κατανόησης ,αντίληψης
,φαντασίας ,έκφρασης και λεξιλογίου.
FACE CHANGING EXPRESSION TOY
Αντίληψη,
ταχύτητα, οπτική αναγνώριση και φυσικά
αναγνώριση των εκφράσεων και μίμηση τους…έτσι για να γελάσουμε κιόλας…!!!!
· ΚΡΥΠΤΟΠΡΟΠΑΙΔΕΙΕΣ
Τα παιδιά σε ομάδες των 3 συνεργάζονται ώστε να μπορέσουν να βρουν όσες
περισσότερες προπαίδειες μπορούν (προπαίδειες 1-10)
· BINGO ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ)
·
ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ Γ1
Όλα
φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά τα οποία επαναχρησιμοποιήθηκαν. Παιχνίδι
στόχου, μπασκέτα ,κούκλα, σφεντονιέρα, ντόμινο, φιδάκι, Τρι τρι (τρίλιζα).Φτιαγμένα
με αγάπη και φαντασία από τα χέρια των παιδιών.