ΤΜΗΜΑΤΑ

Σε εξέλιξη οι εργασίες του προγράμματος ανακαίνισης σχολείων «Μαριέττα Γιαννάκου» - Νέο Σχέδιο Erasmus+ για τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου

11/6/22

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ΄ - συμπερίληψη

 Στο 2ο θεματικό κύκλο των Δεξιοτήτων η Γ τάξη ασχολήθηκε με τη συμπερίληψη. Δηλαδή, την  αρμονική συνύπαρξη των μαθητών μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο και το σεβασμό της διαφορετικότητας.

 

ΚΛΙΚ ΕΔΩ

  Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων, Κ. Κουτουλάκη και Μ. Καρπαθιωτάκη, σχολιάζουν:

"Στο σημερινό σχολείο, ο τρόπος για τη μάθηση, τη διασκέδαση και την επικοινωνία μπορεί να είναι διαφορετικός για τον κάθε εκπαιδευτικό και τον κάθε μαθητή, ο στόχος όμως παραμένει ο ίδιος: Όλα τα παιδιά να απολαμβάνουν το δικαίωμα μιας απόδρασης που μόνο η γνώση, η τέχνη και η επικοινωνία μπορούν να προσφέρουν. Ο δρόμος για την επίτευξη αυτού του στόχου δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει τον αλληλοσεβασμό , την αποδοχή της διαφορετικότητας , την αλληλεγγύη και τη συνεργασία. 

 Όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα, και τις ίδιες ευκαιρίες στη γνώση και την σωματική και πνευματική ανάπτυξη. Η κοινωνικοποίηση μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, μαθητών από ευάλωτα κοινωνικά  και οικογενειακά περιβάλλοντα , καθώς και μαθητών με αναπηρίες, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη  στη σύγχρονη εκπαιδευτική πρακτική .

 Μέσα από τις δράσεις που έγιναν στοχεύσαμε στην ανάπτυξη του αλληλοσεβασμού, του σεβασμού της διαφορετικότητας και της πλήρους αναγνώρισης των μαθητών με διαφορετικές ικανότητες, νοητικές δεξιότητες, ατομικά χαρακτηριστικά, πολιτισμική καταγωγή και θρησκεία.

Προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε ένα θετικό σχολικό κλίμα και να κάνουμε δράσεις που ο σκοπός τους ήταν μέσω της τέχνης, της δημιουργίας και της ελεύθερης έκφρασης να βοηθήσουν τους μαθητές να σκιαγραφήσουν τα χαρακτηριστικά της διαφορετικότητας.

Να αναγνωρίσουν ότι έχουμε αρκετές  διαφορές , αλλά επίσης και αρκετές βασικές ομοιότητες  και ανάγκες. Να βιώσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια τάξη λόγω των διαφορών και να αρχίσουν να τις συσχετίζουν με την συμπερίληψη και τον αποκλεισμό."