ΤΜΗΜΑΤΑ

Ένταξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», που αφορά στην αναβάθμιση και ανακαίνιση σχολικών υποδομών
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

12/12/23

"ΔΕΣ ΤΗ ΖΩΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΑΤΙΑ" - 3η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Στο σχολείο μας για δυο συνεχόμενες εβδομάδες πραγματοποιήθηκαν δράσεις με στόχο την εξοικείωση και την ενημέρωση των μαθητών για την αναπηρία .



Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση όλων των τάξεων του σχολείου,  με τον κ. Ευάγγελο Αυγουλά , ιδρυτή της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής εταιρείας "Με άλλα μάτια" (δείτε πληροφορίες εδώ: https://meallamatia.gr), σύμβουλο Προσβασιμότητας στο ReGeneration ,μαχόμενο δικηγόρο και ολικά τυφλό.
Ο κύριος Αυγουλάς συντονίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης με την αναπηρία "Δες τη ζωή με άλλα μάτια" όπου ανάπηρα άτομα συντονίζουν έναν ελεύθερο διάλογο με τους μαθητές και τις μαθήτριες. Μαζί, προσεγγίζουν βιωματικά την πραγματικότητα της αναπηρίας, της προσβασιμότητας και της μοναδικότητας του κάθε ατόμου. 
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάζεται η καθημερινότητα των εμποδιζόμενων ανθρώπων και πώς εμείς μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Ο κ. Αυγουλάς με μεγάλη προθυμία έλυσε απορίες των παιδιών που αφορούν στον τρόπο ζωής όχι μόνο των τυφλών ατόμων αλλά και ανθρώπων κωφών ή ανθρώπων με κινητική αναπηρία.





Τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου μια νέα συνεργασία και γνωριμία ξεκίνησε. 10 μαθητές και 6 εκπαιδευτικοί του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου, επισκέφθηκαν το σχολείο μας. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί αφού ξεναγήθηκαν στο χώρο γνωρίστηκαν με τους μαθητές των Δ1 και Δ2. 



Ξεκινήσαμε με ένα παιχνίδι γνωριμίας και συνεχίσαμε με ένα  διασκεδαστικό messy play! Οι μαθητές του Ειδικού σχολείου και οι μαθητές του Δ2 συνεργάστηκαν, έπαιξαν και διασκέδασαν όλοι μαζί.


Στη συνέχεια, φιλοξενήθηκαν στο Δ1, όπου κατασκεύασαν και διακόσμησαν χριστουγεννιάτικα στολίδια και μας παρέδωσαν την ζωγραφιά τους. 

Την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν δράσεις με βιωματικές δραστηριότητες στην αυλή. Δημιουργήθηκαν 4 σταθμοί και συμμετείχαν μαθητές από την Γ και Ε τάξη του σχολείου. Στον πρώτο σταθμό οι μαθητές έχοντας κλειστά μάτια έπρεπε να αναγνωρίσουν το αντικείμενο και το γράμμα που βρίσκεται στο κάθε κουτί. 
Στον δεύτερο σταθμό χρησιμοποιώντας την αφή τους κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τον συμμαθητή/τρια τους. Στη συνέχεια πραγματοποίησαν μια διαδρομή με εμπόδια με κλειστά μάτια, κρατώντας το λευκό μπαστούνι και με τη βοήθεια ενός οδηγού. 




Στον τέταρτο και τελευταίο σταθμό, βίωσαν την εμπειρία μετακίνησης με αναπηρικό αμαξίδιο και διαπίστωσαν τις δυσκολίες πρόσβασης στο σχολείο μας. Το αμαξίδιο δάνεισε στο σχολείο μας το κατάστημα ιατρικών ειδών CRETAMED του Εμμ. Λεμπίδη, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά. 

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ 3ο Δ.Σ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ


Στην ώρα της Φυσικής αγωγής,  γνώρισαν αθλήματα όπως το goalball τυφλών  και σκυταλοδρομία με περιορισμένη κινητικότητα με τη βοήθεια της γυμνάστριας του σχολείου κ. Χατζάκη.





Παράλληλα, σε όλες τις τάξεις πραγματοποιήθηκαν ενημερώσεις και δράσεις με θέμα την αναπηρία και στόχο να μπούμε για λίγο στα "παπούτσια του άλλου"!

Α΄και Γ τάξεις

Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης Σοφία Τζανή και Κωνσταντίνα Ιωαννίδου  σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Ένταξης Ιωάννα Βάρδα διάβασαν με τα παιδιά το βιβλίο του Μάριου  Μάζαρη "Τα χρώματα έχουν πόλεμο", μίλησαν για την τυφλότητα, το λευκό μπαστούνι, τον κώδικα γραφής braille και ζωγράφισαν με μάτια κλειστά! 
Γνώρισαν τον μικρό Παναγιώτη  που τους εξήγησε με απλά λόγια ποιες δυσκολίες συναντά ένα παιδί με αναπηρικό αμαξίδιο!









Β  ΤΑΞΗ:

Η εκπ/κός Παράλληλης Στήριξης Γεωργία Κουσίδου σε συνεργασία με την  εκπ/κό Τάξης Ένταξης Μαρία Καρπαθιωτάκη, διάβασαν  την "καμηλοπάρδαλη που δεν ήθελε να βάλει γυαλιά" και καθοδήγησαν ο ένας τον άλλον!


Στις Δ΄, Ε΄,  και Στ΄ τάξεις πραγματοποιήθηκαν ενδιαφέρουσες συζητήσεις, προβολές βίντεο και παρουσιάσεις με συντονιστές τους/τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης Καρπαθιωτάκη, Φρουζάκη, Πιπέρκου, Ψαρρή, Κωστόπουλο, Μαυρεδάκη και Χαλκιά.







Οι δράσεις όμως δεν σταματούν εδώ γιατί συμπερίληψη δεν είναι επέτειος!