ΤΜΗΜΑΤΑ

Σε εξέλιξη οι εργασίες του προγράμματος ανακαίνισης σχολείων «Μαριέττα Γιαννάκου» - Νέο Σχέδιο Erasmus+ για τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου

4/7/24

SEL for Successful Schools - #ΣυνεχίζουμεErasmus

 Στο πλαίσιο του σχεδίου Εrasmus+ 2023-1-EL01-KA121-SCH-000112870 "Νο Βullying zone" οι εκπ/κοί Αγγλικών του σχολείου μας Πόπη Νικητάκη και Βάσω Χασομέρη συμμετείχαν σε σεμινάριο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού φορέα EUROPASS TEACHER ACADEMY με τίτλο "Social and Emotional Learning (SEL) for Successful Schools", στη Βαρκελώνη, το διάστημα 24-29/6/24.

Social and Emotional Learning (SEL) for Successful Schools

Στόχοι του σεμιναρίου: να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να:

  • Κατανοήσουν και να εφαρμόσουν πτυχές του ολοκληρωμένου πλαισίου CASEL*.
  • Αποκτήσουν μεγαλύτερη συναισθηματική και κοινωνική παιδεία.
  • Βιώσουν ένα περιβάλλον SEL (Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης).
  • Αυξήσουν την αυτογνωσία, την ενσυναίσθηση, την ανθεκτικότητα και την αποφασιστικότητα.
  • Εφαρμόσουν στρατηγικές για αποτελεσματική επικοινωνία, ενσυνειδητότητα και συνεργασία σε ένα προσαρμοσμένο πρόγραμμα σχολικής τάξης.
  • Εμβαθύνουν σε ένα περιβάλλον ενδυνάμωσης, το οποίο θα επιτρέψει στους συμμετέχοντες να συνεχίσουν να προωθούν την κουλτούρα της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης στα δικά τους σχολεία.

Η συμμετέχουσα Βάσω Χασομέρη σχολιάζει: "Στο σεμινάριο, αποκτήσαμε μια ολοκληρωμένη κατανόηση του πλαισίου της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης (SEL), εστιάζοντας στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, της αυτογνωσίας και των διαπροσωπικών δεξιοτήτων των μαθητών. Μαθαμε πρακτικές στρατηγικές για τη διδασκαλία των συναισθημάτων και την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών, καθώς και εργαλεία αυτογνωσίας για τους εκπαιδευτικούς. Εξερευνησαμε στρατηγικές υποστήριξης για μαθητές με ΔΕΠΥ και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ASD), τεχνικές αυτορρύθμισης, ενσυνειδητότητας και διαλογισμού για την προώθηση της ευημερίας των μαθητών." 

και η Πόπη Νικητάκη προσθέτει: "Μέσω πρακτικών και βιωματικών δραστηριοτήτων,  εμβαθύναμε στην αυτογνωσία μας, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητές, εμπλουτίζοντας τη δική μας Συναισθηματική και Κοινωνική Νοημοσύνη. Γνωρίσαμε συγκεκριμένα εργαλεία και στρατηγικές για τη διαχείριση συγκρούσεων, τη μείωση του άγχους και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και συμμετείχαμε σε δραστηριότητες οικοδόμησης εμπιστοσύνης για τη διαμόρφωση θετικής ατμόσφαιρας στην τάξη. 


* Το πλαίσιο CASEL αναπτύχθηκε από τον οργανισμό CASEL (Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning) και στοχεύει στην ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ικανότητας των μαθητών, υποστηρίζοντας τη συνολική τους ανάπτυξη.

Το πλαίσιο βασίζεται σε πέντε βασικές ικανότητες:

  1. Αυτογνωσία (Self-awareness): Η ικανότητα να αναγνωρίζει κάποιος τα συναισθήματά του, τις σκέψεις του και τις αξίες του, καθώς και το πώς αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά του.

  2. Αυτοδιαχείριση (Self-management): Η ικανότητα να ρυθμίζει τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις συμπεριφορές του για να επιτυγχάνει στόχους, να διαχειρίζεται το άγχος και να δείχνει ανθεκτικότητα.

  3. Κοινωνική επίγνωση (Social awareness): Η κατανόηση και η ενσυναίσθηση για τα συναισθήματα και τις προοπτικές των άλλων ανθρώπων, καθώς και η επίγνωση κοινωνικών κανόνων και ηθικών αξιών.

  4. Δεξιότητες σχέσεων (Relationship skills): Η ικανότητα να δημιουργεί και να διατηρεί υγιείς και θετικές σχέσεις μέσω αποτελεσματικής επικοινωνίας, συνεργασίας, διαχείρισης συγκρούσεων και ενσυναίσθησης.

  5. Υπεύθυνη λήψη αποφάσεων (Responsible decision-making): Η ικανότητα να λαμβάνει ηθικές, εποικοδομητικές και υπεύθυνες αποφάσεις λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις τους στους άλλους.




...............................................................



«Το σχέδιο (2023-1-EL01-KA121-SCH-000112870) συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το περιεχόμενο του υλικού είναι αποκλειστική ευθύνη του δικαιούχου (3ο Δημοτικό Αγίου Νικολάου) και ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτε η Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+ ΙΚΥ είναι υπεύθυνες για τη χρήση που μπορεί να γίνει των πληροφοριών που αναφέρονται.»