ΤΜΗΜΑΤΑ

Ένταξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», που αφορά στην αναβάθμιση και ανακαίνιση σχολικών υποδομών
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

9/3/25

Body Percussion και Σχολικός Εκφοβισμός: Μια θεωρητική προσέγγιση της δράσης του 3ου

"Η ενσωμάτωση του body percussion σε δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού προσφέρει στα παιδιά έναν εναλλακτικό τρόπο έκφρασης, αυτορρύθμισης και ενδυνάμωσης. Από την ατομική εμπειρία της ρυθμικής κίνησης έως τη συλλογική δημιουργία ενός μουσικού συνόλου, το body percussion λειτουργεί ως μια βιωματική μεταφορά της μετάβασης από την ένταση του bullying στη δύναμη της συνεργασίας και της κοινωνικής συνοχής" . 

Με αυτά τα λόγια η εκπαιδευτικός Μουσικής του 3ου Δημοτικού, κ. Μαριάννα Βαγενά, εξηγεί την όχι τυχαία επιλογή του περιεχομένου που παρουσίασε η ομάδα του σχολείου στην κοινή δημόσια δράση Δημοτικών για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής Βίας.





Body Percussion και Σωματική Επίγνωση

Ο σχολικός εκφοβισμός εκδηλώνεται συχνά με σωματικές ή λεκτικές επιθέσεις, επιβαρύνοντας τόσο τη φυσική όσο και την ψυχολογική κατάσταση των θυμάτων. Μέσα από το body percussion, οι μαθητές εκπαιδεύονται να αναγνωρίζουν και να χρησιμοποιούν το σώμα τους με θετικό τρόπο, μετατρέποντας την κίνηση από μέσο επιθετικότητας σε μέσο δημιουργίας. Η σωματική επίγνωση συμβάλλει στη ρύθμιση της έντασης και της έκφρασης των συναισθημάτων, δίνοντας στα παιδιά ένα ασφαλές πλαίσιο για έκφραση.

Ρυθμός και Κοινωνική Συνοχή

Το σταθερό ρυθμικό πλαίσιο του body percussion λειτουργεί ως συμβολική αναπαράσταση της ισορροπίας στις κοινωνικές σχέσεις. Ο ρυθμός απαιτεί συντονισμό, συνεργασία και αλληλεπίδραση, ενισχύοντας έτσι τη συνοχή της ομάδας και τη συμπερίληψη. Σε αντίθεση με την απομόνωση που συχνά βιώνουν τα θύματα bullying, το body percussion απαιτεί την ενεργή συμμετοχή όλων, αναδεικνύοντας την αξία της ομαδικότητας και της αλληλοϋποστήριξης.

Από την Ένταση του Bullying στη Ρυθμική Εκτόνωση

Ο σχολικός εκφοβισμός συχνά δημιουργεί μια αίσθηση εγκλωβισμού και συναισθηματικής έντασης στα παιδιά. Το body percussion παρέχει μια φυσική και ασφαλή δίοδο εκτόνωσης, μετατρέποντας την εσωτερική πίεση σε ρυθμική κίνηση. Η ένταση που προκαλεί το bullying βρίσκει διέξοδο μέσα από δυναμικά χτυπήματα παλαμών, ρυθμικά πατήματα των ποδιών και συντονισμένες κινήσεις, επιτρέποντας στα παιδιά να εκφράσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους.

 Συμβολισμός της Μουσικής Εναρμόνισης

Η σταδιακή συνένωση των ατομικών ρυθμών των παιδιών σε έναν κοινό, εναρμονισμένο ήχο αντικατοπτρίζει την κοινωνική δυναμική που απαιτείται για την αντιμετώπιση του bullying. Όπως σε ένα μουσικό σύνολο όπου η συνεργασία είναι απαραίτητη για την επίτευξη ενός ομοιογενούς αποτελέσματος, έτσι και σε μια σχολική κοινότητα απαιτείται συλλογική δράση για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος.