ΤΜΗΜΑΤΑ

Σε εξέλιξη οι εργασίες του προγράμματος ανακαίνισης σχολείων «Μαριέττα Γιαννάκου» - Νέο Σχέδιο Erasmus+ για τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου

22/8/25

Από το εργαστήριο τέχνης στην τάξη του μέλλοντος: Η εκπαιδευτικός Εικαστικών του 3ου, στο Άμστερνταμ για σεμινάριο Μεικτής Μάθησης

 "Δραστηριότητες μεικτής μάθησης για την ενεργή συμμετοχή των μαθητών" ήταν ο τίτλος του σεμιναρίου του φορέα Europass Teacher Academy που παρακολούθησε  η εκπαιδευτικών εικαστικών Περσεφόνη Νικολακοπούλου στο Άμστερνταμ, στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus του σχολείου μας, με θέμα τη μεθοδολογία της ανεστραμμένης τάξης.

Στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, η παραδοσιακή τάξη δεν αποτελεί πλέον τον μοναδικό χώρο για ουσιαστική και ενδιαφέρουσα μάθηση. Σήμερα, η μάθηση εκτυλίσσεται σε ποικίλα περιβάλλοντα: από τάξεις με φυσική απόσταση και διαδικτυακούς χώρους μάθησης, έως υβριδικές μορφές που συνδυάζουν δια ζώσης και εξ αποστάσεως μαθητές, αλλά και μέσω εκπαιδευτικών βίντεο ή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom). Αυτή η αλλαγή αναδεικνύει τον εξελισσόμενο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, που ξεπερνά τα στενά όρια της παραδοσιακής διδασκαλίας και των σχολικών εγχειριδίων.





Το σεμινάριο αυτό επιλέχθηκε καθώς προσφέρει στοχευμένη επιμόρφωση για τη δημιουργία ελκυστικών και βιωματικών δραστηριοτήτων σε κάθε μαθησιακό πλαίσιο. Η εκπαιδευτικός που συμμετείχε σε ευρωπαϊκή κινητικότητα για πρώτη φορά, σχολιάζει: 

άθαμε πώς να αξιοποιούμε αποτελεσματικά τις ψηφιακές τεχνολογίες για να ενισχύσουμε την ενεργό δράση και τη φωνή των μαθητών μας, τόσο στη δια ζώσης όσο και στην εξ αποστάσεως μάθηση. Για παράδειγμα, πειραματιστήκαμε με τη δημιουργία απλών παιχνιδιών που αυξάνουν το κίνητρο και τη διάθεση για συμμετοχή, συζητήσαμε τρόπους για να ενθαρρύνουμε τους μαθητές να γίνουν αυτόνομοι και να δημιουργούν οι ίδιοι νέο περιεχόμενο και εμβαθύναμε σε τεχνικές που μετατρέπουν την αξιολόγηση σε αναπόσπαστο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς και σε καινοτόμες στρατηγικές που επιτρέπουν στους μαθητές να αποδεικνύουν ένα βαθύτερο επίπεδο κατανόησης. Πλέον νομίζω πως αισθάνομαι έτοιμη να σχεδιάζω εκπαιδευτικές δραστηριότητες και υλικά για κάθε μαθησιακό περιβάλλον, να προσαρμόζομαι σε απρόβλεπτες καταστάσεις, και πάνω απ’ όλα, να κάνω τη μάθηση μια συναρπαστική και ουσιαστική εμπειρία για όλους τους μαθητές μας! "


..............................................................
“Η παρούσα δημοσίευση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+. Οποιαδήποτε πληροφορία ή απόψεις εκτίθενται σε αυτή την δημοσίευση είναι αποκλειστική ευθύνη του συγγραφέα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+ ΙΚΥ ουδεμία ευθύνη φέρουν για την οποιαδήποτε χρήση και αναδημοσίευση των πληροφοριών του.