ΤΜΗΜΑΤΑ

Δήλωση για επιλογή δεύτερης ξένηςγλώσσας (Γαλλική ή Γερμανική) για το σχολικό έτος 2024-2025, από τους μαθητές Δ τάξης, έως 15 Μαΐου 2024 - Κατ’ εξαίρεση, επιλογή στο Γυμνάσιο διαφορετικής 2ης ξένης γλώσσας από αυτή που διδάχτηκαν στο Δημοτικό, με αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 17η Μαΐου 2024.
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

7/2/24

"Έχω επιλογές" ένα σχέδιο δράσης για τη διαχείριση συγκρούσεων

 Οι συγκρούσεις και οι εντάσεις μεταξύ των μαθητών αποτελούν μέρος της σχολικής καθημερινής πραγματικότητας. Μας προβληματίζουν και μας απασχολούν περισσότερο, ίσως, και από την ίδια τη διδακτική διαδικασία. Για το λόγο αυτό, το σχολείο μας ξεκίνησε φέτος ένα σχέδιο δράσης για την πιλοτική εφαρμογή τεχνικών και μεθόδων, που μελλοντικά θα αποτελέσουν τη βάση μιας συγκεκριμένης πολιτικής διαχείρισης συγκρούσεων μέσα στο σχολείο.

Στόχος του σχεδίου είναι να προτείνουμε σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και να γνωστοποιήσουμε στους γονείς μια διαδικασία πρόληψης των διαφορών μεταξύ μαθητών χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες επιλογές και αξιολογώντας αρχικά "το πρόβλημα" (μικρό; ή μεγάλο;). 


Η φιλοσοφία του προγράμματος είναι απλή: κάθε παιδί είναι αρκετά έξυπνο και αρκετά δυνατό για να επιλύσει συγκρούσεις. Σε αντίθεση με άλλα προγράμματα που προωθούν εκπαιδευμένους μεσολαβητές ανάμεσα σε συγκρούσεις, το πρόγραμμα "Εχω Επιλογές" (Kelso’s Choice) υποθέτει ότι όλοι οι μαθητές είναι ικανοί να επιλύουν μικρά προβλήματα μόνοι τους, αλλά και μεγαλύτερα προβλήματα, με την καθοδήγηση και την υποστήριξη αξιόπιστων ενηλίκων. 



Ο Kelso είναι μια κούκλα βάτραχος που διδάσκει στα παιδιά τη διαφορά μεταξύ μεγάλων και μικρών προβλημάτων και τη διαχείριση συγκρούσεων. Ο τροχός επιλογών Kelso παρέχει εναλλακτικές επιλογές ειρηνικής διαχείρισης και επίλυσης συγκρούσεων από τους ίδιους τους μαθητές/τις μαθήτριες. 

Το Kelso’s Choice υλοποιείται εδώ και 25 χρόνια σε πολλά σχολεία σε όλο τον κόσμο. Η επιτυχία του στηρίζεται στην ολιστική προσέγγιση σε ένα σχολείο, ώστε  δάσκαλοι, βοηθητικό προσωπικό, σχολική διοίκηση και γονείς καλούν τους μαθητές να ακολουθήσουν τις κατευθυντήριες γραμμές του προγράμματος.  Σκοπός μας είναι να φτάσουμε σταδιακά σ' αυτό το σημείο με συνέπεια, για σαφή και πειθαρχημένα αποτελέσματα. 

Οι δραστηριότητες του σχεδίου μας έχουν ως στόχο να: 

1. Καλλιεργήσουν στα παιδιά δεξιότητες επικοινωνίας, αναγνώρισης, κατανόησης και διαχείρισης δυσάρεστων συναισθημάτων και κυρίως του θυμού καθώς και αποδοχής της διαφορετικότητας. 

2. Προετοιμάσουν το κάθε παιδί ώστε να είναι σε θέση να αναγνωρίζει πότε βιώνει σύγκρουση και κατά πόσο αυτή είναι εσωτερική ή εξωτερική. 

3. Υποστηρίξουν το παιδί να αναπτύξει στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων μέσα από την αυτοδιαχείριση και τη συνεργασία με άλλα παιδιά και ενήλικες στο σχολείο.  

4. Να δημιουργήσουν την υποδομή στο σχολικό χώρο, αυλή και τάξεις που να υποστηρίζει τα παραπάνω.

Η συνέργεια των γονέων/κηδεμόνων σε αυτές τις πρωτοβουλίες είναι σημαντική και δρα καταλυτικά στην εμπέδωση των νέων μεθόδων και πρακτικών, στο πλαίσιο μιας ολιστικής διαχείρισης.  Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας για τη συνεργασία και την αγορά για το πρόγραμμα των μασκότ Κελσο-κουκλα για κάθε τάξη.