Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, το σχολείο μας υλοποίησε μια σειρά από δράσεις σε όλες τις τάξεις, με στόχο την ενημέρωση, τον προβληματισμό και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών γύρω από τα δικαιώματα κάθε παιδιού.
Σε όλες τις τάξεις πραγματοποιήθηκαν αναγνώσεις σχετικών βιβλίων ανάλογα με την ηλικία των μαθητών, οι οποίες αποτέλεσαν την αφετηρία για συζήτηση και δημιουργική έκφραση. Παράλληλα, όλα τα τμήματα συμμετείχαν στην κατασκευή του “Δέντρου των Δικαιωμάτων”, όπου οι μαθητές κατέγραψαν τα δικαιώματα των παιδιών, δημιουργώντας ένα συνεργατικό, συμβολικό έργο.
Οι μαθητές της Δ δημιούργησαν στο μάθημα των Εικαστικών ατομικές αφίσες – ζωγραφιές, με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών, γραμμένα στα Ελληνικά και στα Αγγλικά. Οι δημιουργίες τους έγιναν αφορμή για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στο σχολείο αλλά και στο σπίτι, αφού, μοίρασαν και φυλλάδια για τα δικαιώματα στους γονείς στο σχόλασμα, μεταφέροντας έτσι το μήνυμα της ημέρας στην οικογένεια.
Η Ε΄ στο ίδιο πλαίσιο, πραγματοποίησε μια συμβολική «διαδήλωση» με πανό και ντουντούκες κατά την πρωινή προσέλευση των μαθητών, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα υπέρ των δικαιωμάτων των παιδιών και έξω από το σχολείο.
Η Β1 δημιούργησε ατομικά μικρά βιβλία με τα δικαιώματα των παιδιών, η Β2 κατασκεύασε ατομικές μικρές αφίσες. Η Γ δημιούργησε αφίσα εμπνευσμένη από την ανάγνωση του βιβλίου "το μικρό μου βιβλίο των μεγάλων ελευθεριών" και μια ομαδική αφίσα με θέμα “Η Γη”, συνδέοντας τα δικαιώματα των παιδιών με το δικαίωμα σε ένα καθαρό και βιώσιμο περιβάλλον.



Παράλληλα στις τάξεις διαβάστηκαν βιβλία που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα:
📖 «Τι θα πει παιδί» – Beatrice Alemagna (εκδ. Κόκκινο)
→ Ανέδειξε το δικαίωμα του παιδιού να είναι ο εαυτός του, να εκφράζεται ελεύθερα και να γίνεται αποδεκτό.
📖 «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα» – Μαλάλα Γιουσαφζάι (εκδ. Πατάκη)
→ Τόνισε το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στη μόρφωση για όλα τα παιδιά.
📖 «Το παλιόπαιδο» – Αγγελική Δαρλάση (εκδ. Πατάκη)
→ Συνδέθηκε με το δικαίωμα στον σεβασμό, την ισότητα και την προστασία από διακρίσεις.
📖 «Το δικαίωμα στη μάθηση – Η ιστορία της Μαλάλα Γιουσαφζάι» – Rebecca Langstan (εκδ. Λιβάνη)
→ Ενίσχυσε την κατανόηση του δικαιώματος στη μάθηση και στην ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση.
📖 «Το αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια» – Σοφία Μαντούβαλου (εκδ. Πατάκη)
→ Ανέδειξε το δικαίωμα στη φαντασία, στο παιχνίδι και στην ελεύθερη δημιουργική έκφραση.
📖 «Μόνο αν θέλω» – Γιώτα Κ. Αλεξάνδρου (εκδ. Μίνωας)
→ Συνδέθηκε με το δικαίωμα στην προσωπική επιλογή, στα όρια και στον σεβασμό του σώματος και της βούλησης.
📖 «Το μικρό βιβλίο των μεγάλων ελευθεριών» – Κρις Ρίντελ (εκδ. Λιβάνη)
→ Εστίασε στα θεμελιώδη δικαιώματα της ελευθερίας, της έκφρασης και της δημοκρατικής συμμετοχής.
Μέσα από τις δράσεις αυτές, τα παιδιά κατανόησαν ότι τα δικαιώματα είναι παγκόσμια, αδιαπραγμάτευτα και ανήκουν σε όλα τα παιδιά, χωρίς εξαιρέσεις.
Το σχολείο μας συνεχίζει να καλλιεργεί την ενσυναίσθηση, την ενεργό πολιτειότητα και τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, δίνοντας φωνή στους μικρούς πολίτες του αύριο.