Τρεις νέες εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ταξίδεψαν στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας για να μελετήσουν την υποβοηθούμενη διδασκαλία ξένης γλώσσας ή δεύτερης ξένης γλώσσας με χρήση ΤΠΕ, σε πολυπολιτισμικές τάξεις ή σε ομάδες μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, μέσα σε μια αντίστοιχη πολυπολιτισμική και πολυγλωσσική τάξη ενηλίκων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού σεμιναρίου:
Use ICT to Integrate Migrant Students in your Classroom
Το 5νθήμερο σεμινάριο επικέντρωσε στις ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της ένταξης μαθητ(ρι)ών. Παράλληλα κατεύθυνε τους εκπ/κούς:- να
σχεδιάζουν και να αξιοποιούν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την ένταξη των
μαθητ(ρι)ών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο,
- να εξοικειωθούν με τη χρήση νέων τεχνολογιών, smartphones, tablets, laptops αλλά και των ψηφιακών μέσων, όπως η χρήση του διαδικτύου, των λογισμικών και εφαρμογών, στη διδασκαλία γλώσσας ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, και γενικά στη σύγχρονη πολυπολιτισμική τάξη
- να εξοικειωθούν με σύγχρονες προσεγγίσεις για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στη δεύτερη γλώσσα και την αξιοποίηση του βίντεο για ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών
- να εξοικειωθούν
με γλωσσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά μαθητ(ρι)ών με
προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο για να μπορέσουν να διαχειριστούν πολυπολιτισμικές
τάξεις.
- να γνωρίσουν παιχνίδια
και άλλες δραστηριότητες που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να προωθήσουν την
κοινωνική ένταξη μεταξύ μαθητών από μικτό πολιτισμικό υπόβαθρο.
- να εξοικειωθούν
με ζητήματα διγλωσσίας και ειδικής αγωγής
Η Διαπίστευση ERASMUS+ του σχολείου μας πλησιάζει έτσι ένα βήμα πιο κοντά το στόχο που έχει να κάνει με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην υποβοηθούμενη διδασκαλία ξένης γλώσσας ή δεύτερης ξένης γλώσσας με χρήση ΤΠΕ, σε πολυπολιτισμικές τάξεις ή σε ομάδες μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.