ΤΜΗΜΑΤΑ

Δήλωση για επιλογή δεύτερης ξένηςγλώσσας (Γαλλική ή Γερμανική) για το σχολικό έτος 2024-2025, από τους μαθητές Δ τάξης, έως 15 Μαΐου 2024 - Κατ’ εξαίρεση, επιλογή στο Γυμνάσιο διαφορετικής 2ης ξένης γλώσσας από αυτή που διδάχτηκαν στο Δημοτικό, με αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 17η Μαΐου 2024.
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8/4/24

Erfurt Γερμανίας -Puschkinschule - Εrasmus 2023-1-EL01-KA1210SCH-000112870

 Στα πλαίσια του προγράμματος Εrasmus  2023-1-EL01-KA1210SCH-000112870, 5 μαθητές της ΣΤ τάξης και 2 εκπαιδευτικοί, η κ. Ιωάννα Βάρδα, εκπ/κός ειδικής αγωγής και η κ. Θεοφίλη Φουντουλάκη, εκπ/κός Γερμανικών, ταξίδεψαν στην Ερφούρτη της Γερμανίας,  ομόσπονδο κρατίδιο της Θουριγγίας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το δημοτικό σχολείο PuschkinShcule και για μια εβδομάδα έγιναν μέλη της ομάδας του. ΄Ολοι οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες  παιδιών που φοιτούν στο συγκεκριμένο σχολείο.


To γερμανικό σχολείο προετοίμασε δραστηριότητες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς συνοδούς στο ιδιαίτερο συμπεριληπτικό περιβάλλον μάθησης των "Learning Houses" που προωθεί τη συνεργασία μεταξύ μαθητών και την ειρηνική επίλυση διαφορών, προλαμβάνοντας τις συγκρούσεις στο χώρο του σχολείου. 
Τα "Σπίτια μάθησης" (Learning Houses)  αποτελούνται από μαθητές των τάξεων Α΄ έως Δ΄. Εκεί τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν μαζί σε μεικτά γκρουπ με την καθοδήγηση 2 εκπαιδευτικών στον ίδιο χώρο και να περνούν τον ελεύθερο τους χρόνο μαζί.

Το πρόγραμμα σπουδών τους στηρίζεται στην Μοντεσσοριανή πρακτική της συνεργατική παιδαγωγική που στηρίζεται στις βασικές αρχές της μη ανταγωνιστικής, ενεργούς μάθησης με τη χρήση μικτών ετερογενών ηλικιακών ομάδων παιδιών, με διαφορετικές ικανότητες και από διαφορετική πολιτισμική προέλευση. Όπως τα αδέλφια μαθαίνουν και μεγαλώνουν μαζί, έτσι και τα παιδιά σε ομάδες μικτών ηλικιών στο σχολικό περιβάλλον μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο, τόσο σαν μαθητές όσο και σαν δάσκαλοι.
Η πρακτική αυτή των ανομοιογενών ομάδων στα Learning Houses αποτελεί ειδοποιό διαφορά με την συμβατική εκπαίδευση καθώς παρέχει περισσότερες δυνατότητες για αυτόνομη μάθηση, συνεργασία και κοινωνική αλληλεπικοινωνία.
Η αλληλεπίδραση των μαθητών ενισχύει το κλίμα αλληλοβοήθειας, αποδοχής των διαφορετικών δυνατοτήτων, εκτίμησης για τα επιτεύγματά τους και τα επιτεύγματα των άλλων ενώ μειώνεται σε μεγάλο βαθμό το ανταγωνιστικό πνεύμα μεταξύ τους. Έτσι καλλιεργείται η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξή τους, βελτιώνεται η αυτοεικόνα τους και αποκτούν θετική στάση απέναντι στο σχολείο. Τα μεγαλύτερα παιδιά μαθαίνουν να είναι υπομονετικά και ανεκτικά με παιδιά μικρότερης ηλικίας, ενώ την ίδια ώρα ενισχύεται η αυτοπεποίθησή τους καθώς χαίρουν σεβασμού και θαυμασμού από τους μικρότερους που τους θεωρούν ινδάλματα! Η διαδικασία της αλληλοδιδασκαλίας επίσης, ενδυναμώνει τις γνώσεις των μεγαλύτερων ενώ τα μικρότερα παιδιά, μαθαίνουν "δια της παρατηρήσεως" να επικοινωνούν με ευγένεια και να βρίσκουν τρόπους επίλυσης προβλημάτων. Όλοι οι μαθητές εργάζονται και μαθαίνουν με τους δικούς τους ρυθμούς. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να
Μέσα στην "κοινότητα" των "Σπιτιών Μάθησης"  τα παιδιά αναπτύσσουν δυνατούς δεσμούς οικειότητας και σεβασμού μεταξύ τους, δρουν σαν κοινότητα με διάχυτο το αίσθημα ασφάλειας με το χώρο και τους εκπαιδευτικούς τους. Οι εκπαιδευτικοί από τη μεριά τους, έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τους μαθητές τους και τις γνωστικές και αναπτυξιακές ανάγκες τους. Έτσι εκπονούν ένα εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πλάνο που αντιπροσωπεύει το κάθε παιδί. Οι στόχοι συμπεριλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα, διατηρούνται ως καθημερινές ρουτίνες ή συνδέονται με μορφές εργασίας. Τα μαθήματα ολοκληρώνονται με εργασίες σε ομάδες μάθησης/μαθημάτων που διαμορφώνονται ανάλογα με το επίπεδο μάθησης των παιδιών. Η σύνθεση των ομάδων μάθησης είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών.

Ακολουθεί το padlet με το πλήρες πρόγραμμα της επίσκεψης.

Made with Padlet