ΤΜΗΜΑΤΑ

Δήλωση για επιλογή δεύτερης ξένηςγλώσσας (Γαλλική ή Γερμανική) για το σχολικό έτος 2024-2025, από τους μαθητές Δ τάξης, έως 15 Μαΐου 2024 - Κατ’ εξαίρεση, επιλογή στο Γυμνάσιο διαφορετικής 2ης ξένης γλώσσας από αυτή που διδάχτηκαν στο Δημοτικό, με αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 17η Μαΐου 2024.
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

3/4/24

"Space technology in a Future Classroom" - συνάντηση εταίρων ERASMUS+ SMALL SCALE στο Αμαράντε Πορτογαλίας



Στο πλαίσιο του σχεδίου συνεργασίας μικρής κλίμακας ERASMUS+ SMALL SCALE 2022-1-EL01-KA210-SCH-000081716 με τίτλο: SpaceFest - από το Διάστημα στη Γη που συντονίζει το σχολείο μας, δυο εκπαιδευτικοί η κα Ποργιαζίδου Ηρώ και η κα Κυριακοπούλου Δήμητρα επισκέφτηκαν το Amarante της Πορτογαλίας, όπου φιλοξενήθηκαν από το σχολείο Agrupamento de Escolas Teixeira de Pascoaes.


Στο διάστημα της 3ήμερης παραμονής τους εκεί, ενημερώθηκαν για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που έχει δημιουργήσει το συγκεκριμένο σχολείο, στο πρότυπο «
Future Classroom Laboratory», Εργαστήριο της τάξης του μέλλοντος (FCL)* του European Schoolnet. Επιπλέον, παρακολούθησαν διδασκαλίες με τη μέθοδο STE(Α)M (Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη και Μαθηματικά), που είναι και το αντικείμενο του έργου eTwinning που εκπονούν οι μαθητές της Ε τάξης σε συνεργασία με μαθητές της Πορτογαλίας και Ιρλανδίας. 

Επιπλέον, παρακολούθησαν και γνώρισαν σχέδια μαθημάτων που περιλάμβαναν τη διδασκαλία μουσικής και μαθηματικών με τη μέθοδο STE(Α)M, τη χρήση εφαρμογών Επαυξημένης Πραγματικότητας, το 3D Modeling, το RobotMat και το Lego Spike, όπως επίσης και τον προγραμματισμό με Scratch. Επισκέφθηκαν το εργαστήριο Βιολογίας – Φυσικής του σχολείου, όπου παρακολούθησαν τη δραστηριότητα «Natural museum biodiversity gallery», που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο του Πόρτο, για τους μαθητές του σχολείου.

Τέλος γνώρισαν την τοπική ιστορία του Amarante και του Porto μέσα από ξεναγήσεις σε μουσεία, τοπικούς καθεδρικούς ναούς και περιηγήσεις στα ιστορικά κέντρα των δύο πόλεων, που αποτελούν μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO,  ολοκληρώνοντας έτσι το ταξίδι τους με εμπειρίες πολιτιστικού περιεχομένου.


Η Τάξη του Μέλλοντος, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του FCL βασίζεται στις αρχές του Εποικοδομητισμού και της Βιωματικής Μάθησης, εφαρμόζοντας Νέες Παιδαγωγικές μεθόδους που προάγουν δεξιότητες του 21ου αιώνα και την καινοτομία συνδυάζοντας τις ΤΠΕ και τα Μαθησιακά Περιβάλλοντα.

Βασική προϋπόθεση του FCL είναι η χωροταξική διαρρύθμιση με πολυμορφικά έπιπλα, ώστε η τάξη να μην είναι στατική, αλλά να αλλάζει εύκολα ανάλογα με τη χρήση και τις ανάγκες των δραστηριοτήτων. Σ' αυτό το πλαίσιο αναπτύσσονται νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και μάθηση. Αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία 6 μαθησιακών ζωνών: «έρευνα», "δημιουργία" , "παρουσίαση", "αλληλεπίδραση", "ανταλλαγή", "ανάπτυξη", καθεμιά από τις οποίες προωθεί διαφορετικές δεξιότητες. Κάθε μαθησιακή ζώνη στηρίζεται στην ολοκληρωμένη ενσωμάτωση των ΤΠΕ, η οποία περιλαμβάνει την online και μικτή μάθηση, τη χρήση παιχνιδιών για τη μάθηση και την αξιολόγηση, τη χρήση tablet και προσωπικών κινητών συσκευών (Bring Your Own Device), διαδραστικά συστήματα τάξης, 3D εκτυπωτές, την έρευνα στο διαδίκτυο, το project και μέσα που δημιουργούν οι ίδιοι οι μαθητές (wikis, Google docs, social media), τη ρομποτική.

Οι νέες τάσεις που αναπτύσσονται και μέσα από το FCL είναι η Εξατομικευμένη Μάθηση (Personalized Learning), η Μάθηση μέσω Φορητών συσκευών (Mobile Learning), Ανεστραμμένη τάξη (Flipped Classroom), η Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι (Game-based Learning), η Μάθηση μέσω Υπολογιστικής Σκέψης και δημιουργίας παιχνιδιών (Computational Thinking and game – making, το Maker culture με τους τρισδιάστατους υπολογιστές να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στα σχολεία, η Διασυνδεδεμένη μάθηση (Connected Learning) μέσω της μάθησης από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, η τάση Students as producers όπου οι μαθητές παράγουν δικό τους υλικό, όπως η ψηφιακή αφήγηση.