ΤΜΗΜΑΤΑ

Χριστός Ανέστη! Επιστροφή στο σχολείο τη Δευτέρα 28 Απριλίου
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

16/4/25

12 μαθητές/τριες στη Zaragosa και στη Houten σε ένα "Flipped" Erasmus

Ολοκληρώθηκαν οι κινητικότητες 12 συνολικά μαθητών της ΣΤ του σχολείου μας στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ 2024-1-EL01-KA121-SCH-000217815 με θέμα το μοντέλο μεικτής μάθησης "Ανεστραμμένη τάξη" (Flipped classroom)

Kατά την προετοιμασία των δυο ομάδων μαθητές και εκπαιδευτικοί γνώρισαν βιωματικά το μοντέλο διδασκαλίας, μέσα από σχέδια μαθήματος, ενώ συνολικά η προετοιμασία της κινητικότητας ακολούθησε τις φάσεις Flipped:
Pre-Class (Preparation Phase) περιλάμβανε την προετοιμασία στο δικό μας σχολείο και σπίτι με εφαρμογή σχεδίων μαθήματος.
In-Class (Application Phase) περιλάμβανε την βιωματική εμπειρία του ταξιδιού, δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο σχολείο υποδοχής, γνωριμία με την πόλη, περιοχή και διαπίστωση της βιωσιμότητας της.
Post-Class (Reflection and Feedback Phase) αναφέρεται στην αξιολόγηση της κινητικότητας και των γνώσεων που αποκτήθηκαν, μέσα από παρουσίαση από τους ίδιους τους μαθητές, ψηφιακή και δια ζώσης, που θα πραγματοποιηθεί την Ημέρα της Ευρώπης (9 Μάη).

Στη φάση προετοιμασίας, χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα ClassDojo, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας και χρήσης ηλεκτρονικών portfolios. Οι εκπαιδευτικοί εφάρμοσαν τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης, με προκαταρκτική μελέτη των μαθητών στο 
και δια ζώσης διδασκαλία που περιλάμβανε εφαρμογή, ανάλυση και αλληλεπίδραση, στη διάρκεια εκπαιδευτικού ομίλου με θέμα "διαπολιτισμική παιδεία - ERASMUS". Στόχος της "ανεστραμμένης" τάξης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τους προορισμούς των κινητικοτήτων, τη Zaragosa Ισπανίας και τη Houten της Ολλανδίας, γεωγραφικά, ιστορικά και βιώσιμα.
Η ομάδα μαθητών της κινητικότητας Ολλανδίας υλοποίησαν παράλληλη δραστηριότητα προετοιμασίας φύτευσης βολβών τουλίπας στο σχολικό κήπο. Το σχέδιο μαθήματος που ακολουθήθηκε ΕΔΩ:

Το ClassDojo Portfolio χρησιμοποιήθηκε ως εξής:

✔ Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού: Ο εκπαιδευτικός ανέβαζε βίντεο, παρουσιάσεις, άρθρα ή άλλο υλικό για μελέτη πριν από το μάθημα.
✔ Ανάθεση δραστηριοτήτων: Οι μαθητές ανέβαζαν απαντήσεις σε ερωτήσεις και  δημιουργούσαν δικές τους βιντεο-παρουσιάσεις.
✔ Ανατροφοδότηση από τον εκπαιδευτικό: Ο εκπαιδευτικός παρείχε άμεση ανατροφοδότηση, έδινε διευκρινήσεις και παρότρυνε για συμμετοχή.
✔ Αξιολόγηση προόδου: Η πλατφόρμα έδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να παρακολουθούν την εξέλιξη των μαθητών, δίνοντας στοχευμένες οδηγίες.

Η πορεία της ανεστραμμένης διδασκαλίας τους αποτυπώθηκε σε σχέδια μαθημάτων

ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΚΛΙΚ ΕΔΩ



..............................................................
“Η παρούσα δημοσίευση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+. Οποιαδήποτε πληροφορία ή απόψεις εκτίθενται σε αυτή την δημοσίευση είναι αποκλειστική ευθύνη του συγγραφέα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+ ΙΚΥ ουδεμία ευθύνη φέρουν για την οποιαδήποτε χρήση και αναδημοσίευση των πληροφοριών του.