"Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση των μαθητών στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου. Η περιγραφική αξιολόγηση δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να πληροφορούν λεπτομερέστερα τόσο τον/τη μαθητή/-τρια όσο και τους γονείς του/της για τα αποτελέσματα των προσπαθειών του/της στο σχολείο, τις δυνατότητες και τις κλίσεις του/της, καθώς και για ενδεχόμενες ελλείψεις ή αδυναμίες σε ορισμένους τομείς."
Αναγνωρίζοντας τα προτερήματα της περιγραφικής αξιολόγησης και λαμβάνοντας υπόψιν τις επιστημονικές μελέτες και την παιδαγωγική θεωρία, αποφασίσαμε να εκπονήσουμε σχέδιο δράσης πάνω σε αυτό το αντικείμενο .
Επιλέχθηκαν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε τάξεις με διαφορετικές μορφές αξιολόγησης, προφορική στη Β, περιγραφική με κλίμακα (ΑΡΙΣΤΑ - ΚΑΛΑ) στη Δ, αριθμητική με κλίμακα (10 - 5) στην Ε΄.
Η ομάδα που αποτελούνταν από τους εκπαιδευτικούς Λουλακάκη Σούλα, Μαυρή Πόπη, Κουτουλάκη Πόπη (Β΄τάξη), Κοζύρης Βασίλης, Μενεγάκη Ελένη, Κοκάλη Αννα, (Δ΄Τάξη) και Καρπαθιωτάκη Μαρία, Γεωργιαννάκης Νίκος (Ε΄τάξη), με συντονίστρια την Καρπαθιωτάκη Μαρία, πραγματοποίησε αρκετές συσκέψεις προετοιμασίας, όπου δόθηκε η απαραίτητη ενημέρωση σχετικά με το θέμα, οργανώθηκαν οι στόχοι και οι τρόποι επίτευξης τους, καθώς και τα παιδαγωγικά εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν. Σημαντικό αντικείμενο αποτέλεσε η ενημέρωση και επικοινωνία με τους γονείς.
Η περιγραφική αξιολόγηση αφορούσε το μάθημα της Γλώσσας των Β, Δ, και Ε τάξεων.
Στο Α τρίμηνο ορίστηκε η καθιέρωση ατομικού φακέλου - portfolio μαθητή που περιλαμβάνει τις σχετικές με τους διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους αναφορές. Στο τέλος του τριμήνου ενημερώθηκαν οι γονείς και είχαν τη δυνατότητα να τον μελετήσουν.
Στο Β τρίμηνο επικαιροποιήθηκαν οι διδακτικοί στόχοι στο γλωσσικό μάθημα και ξεκίνησε η διαδικασία συλλογής δεδομένων για κάθε μαθητή μέσα από διαδικασίες παρατήρησης , γραπτών δοκιμασιών και αυτοαξιολόγησης.
Έπειτα, συντάχθηκε η αντίστοιχη φόρμα για κάθε τάξη όπου οι εκπαιδευτικοί κατέγραψαν τα δεδομένα με βάση τα στοιχεία που διέθεταν. Οι γονείς έλαβαν ηλεκτρονική ενημέρωση, όπου εξηγούνταν η συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης που θα παραλάμβαναν συμπληρωματικά με την βαθμολογία στο τέλος του τριμήνου.
Στη συνάντηση με τους γονείς, επιδόθηκε η φόρμα περιγραφικής αξιολόγησης και έγινε αναλυτική επεξήγηση του περιεχομένου της σε συνδυασμό με τον έλεγχο προόδου.
Στην τελική φάση ανατροφοδότησης της διαδικασίας δημιουργήθηκε ψηφιακό ερωτηματολόγιο για τους γονείς προκειμένου να καταγραφεί η άποψη και οι εντυπώσεις τους. Ακολούθησε συλλογή των αποτελεσμάτων τα οποία συζητήθηκαν και αναλύθηκαν από την ομάδα με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για την αξιοποίηση τους σε μελλοντικές δράσεις σε συνεργασία με την Σύμβουλο Εκπαίδευσης.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ SURVEY |